دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 بهمن 1394 - 12:06
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد؛

تاثیر 30 درصدی سوابق تحصیلی در کنکور آینده/ سال تحصیلی آینده «پایه دهم» به مدارس می‌آید

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش از تاثیر 30 درصدی سوابق تحصیلی در نمره کنکور از سال تحصیلی آینده خبر داد، گفت: امسال 25 درصد نمره داوطلبان کنکور و ورودی های دانشگاهی از سوابق تحصیلی متوسطه به دست آمد و سال آینده به 30 درصد افزایش می یابد و در سال 96 سوابق تحصیلی بیشتر از این درصدها لحاظ خواهد شد.
کد خبر : 64338

به گزارش گروه اجتماعی آنا، عبدالرسول عمادی در آئین تجلیل از دانش آموزان برتر و نخبگان علمی، آموزشی، پرورشی، ورزشی و هنری شهرستان خمین، اظهار کرد: کنکور برای ورود به دانشگاه‌ها باقی می‌ماند چرا که متقاضی برای برخی از رشته‌های تحصیلی بسیار است و بایستی متقاضیان با رقابت جذب این رشته‌ها شوند.


رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش، افزود: با وجودی که کنکور خواهد ماند اما به تدریج به سمت کاهش تاثیر آن خواهیم رفت چرا که برگزاری کنکور در یک روز و رقابت، بسیار استرس‌زا است که در دهه اخیر در نظام آموزشی کشور تاثیر منفی و فشارهای روانی را در بین دانش آموزان ایجاد کرده است.


وی تصریح کرد: امسال 25 درصد نمره داوطلبان کنکور و ورودی‌های دانشگاهی از سوابق تحصیلی متوسطه به دست آمد و سال آینده به 30 درصد افزایش می‌یابد و در سال 96 سوابق تحصیلی بیشتر از این درصدها لحاظ خواهد شد. تاثیر نمرات پیش دانشگاهی و سوابق تحصیلی دانش آموزان در کنکور سراسری سال آینده پنج درصد است.


رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش از استقرار پایه دهم تحصیلی در نظام آموزشی سال آینده خبرداد و افزود: با استقرار پایه یازدهم و دوازدهم در سال‌های بعدی در سال 97 مقطع پیش دانشگاهی به صورت رسمی در نظام آموزشی برچیده خواهد شد.


وی اظهارکرد: با اجرای کامل طرح آموزشی (شش، سه، سه) در سال 97 تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون کنکور به 85 درصد افزایش خواهد یافت و ملاک بخش عمده کنکور با سوابق دوران تحصیلی سنجش و محاسبه خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته