دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اجرای عملیات اکتشافی در 25 پهنه معدنی کشور توسط ایمیدرو

مدیر اکتشاف ایمیدرو گفت: عملیات اکتشاف در 25 پهنه معدنی کشور توسط ایمیدرو در حال اجراست.
کد خبر : 64330

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از ایمیدرو، علی اصغرزاده اظهار کرد: ایمیدرو اکنون در مناطق مختلف کشور همچون سیستان و بلوچستان (سراوان)، خراسان رضوی (سنگان)، ایران مرکزی، گلستان، مازندران، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، ایلام، کردستان، زنجان، آذربایجان غربی و شرقی، خراسان جنوبی، اردبیل و گرگان مشغول عملیات اکتشافی است که مساحت این میزان کار اکتشافی به بیش از 250 هزار کیلومتر مربع می‌رسد.


وی ادامه داد: ایمیدرو با هدف دستیابی به ذخایر فلزی (مس، طلا، سنگ آهن، سرب و روی، کرومیت، عناصر نادر خاکی، مولیبدن، آنتیموان، نیکل و غیره) و غیرفلزی (زغال‌سنگ، فسفات، بوکسیت و بیتومین) در مراحل مختلف اکتشافی از شناسایی و پی‌جویی پهنه‌های اکتشافی تا اکتشافات عمومی، تفصیلی و تکمیلی در محدوده‌های دارای پروانه، عملیات را ادامه می‌دهد.


مدیر اکتشاف ایمیدرو به پروژه‌های اکتشافی در حال اجرا از نظر نوع ذخایر اشاره و تصریح کرد: در «حوزه طلا»، پروژه‌هایی در مناطق زرشوران، سیاه جنگل، کوه دم، تهم، گلوجه، نیکوئیه، هیرد، جانجا و غیره و در «حوزه آهن» نیز پروژه‌هایی در مناطق گل‌گهر، جلال‌‌آباد، سنگان، شیطور، آنومالی شمالی، زاغیا، آنومالی24 و میشدوان در حال اجراست.


وی افزود: پروژه‌های مربوط به «حوزه پلی‌متال» (مس، نیکل، سرب و روی) در مناطقی همچون میله انارک، سه‌برز، گردنه‌شیر، نخلک، شورچاه، توزگی و پروژه‌های مربوط به «حوزه زغال سنگ» در مناطق پروده 4، پروده شرقی، کالشور، بلوک‌های A,B,C ، گردنه‌سر، چلاو، امامزاده حسن و غیره پیش می‌رود.


اصغرزاده خاطر نشان کرد: ایمیدرو از حضور بخش خصوصی در تکمیل فعالیت‌های اکتشافی معادن استقبال می‌کند و در صورت تمایل شرکت‌ها به ادامه انجام مراحل اکتشافی، حاضر به مشارکت است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب