دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 اسفند 1400 - 16:42
در جریان بررسی بودجه تصویب شد؛

مشوق مالیاتی مجلس برای افزایش سرمایه‌گذاری در طرح‌های زیربنایی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تشویق مردم به سرمایه‌گذاری در طرح ‌های زیربنایی، مشوق‌های مالیاتی در نظر گرفتند.
کد خبر : 643286
مالیات

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خبرگزاری آنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی عصر امروز (سه شنبه ۳ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور با بند الحاقی ۱ تبصره ۴ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۱ موافقت کردند.


بر اساس این مصوبه، به دولت اجازه داده می‌شود نسبت به تأمین مالی طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای که اهمیت و کارکرد راهبردی آن‌ها با پیشنهاد دستگاه اجرایی ذیربط ظرف مدت یک ماه پس از پیشنهاد دستگاه اجرایی به تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور می‌رسد، از طریق ابزارها و روش‌های بازار سرمایه اقدام نماید. سقف منابع موضوع این بند حداکثر سی درصد (۳۰٪) اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای مصوب در هر فصل تعیین می‌شود.


همچنین وکلای ملت با بند الحاقی ۳ تبصره ۴ ماده واحده این لایحه موافقت کردند که بر اساس آن، به منظور فراهم ساختن زمینه سرمایه‌گذاری عموم مردم در انواع طرح (پروژه) های زیربنایی و طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه ای، حمل و نقل و تولیدی صنعتی و کشاورزی و نیز تشویق فرهنگ سرمایه‌گذاری غیرمستقیم، هرگونه نقل و انتقال دارایی به/ از صندوق‌های سرمایه‌گذاری طرح (پروژه) که پذیره‌نویسی آن‌ها با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار انجام می‌شود، از پرداخت هرگونه مالیات و عوارض نقل و انتقال معاف می‌باشد.


مالیات نقل و انتقال و سود ایجادی در شرکتهای مؤسس، ناشی از انتقال آورده غیرنقدی به شرکتهای سهامی عام در شرف تأسیس که به منظور ایجاد و تکمیل طرح (پروژه) های تولیدی صنعتی و کشاورزی، زیربنایی و طرحهای تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و حمل و نقل شکل می‌گیرد و مجوز عرضه عمومی و تأسیس آن از سازمان بورس و اوراق بهادار أخذ می‌گردد، مشمول مالیات به نرخ صفر می‌باشد.


انتهای پیام/۴۱۶۴/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته