دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 اسفند 1400 - 12:00
اکبر احدی در گفت‌وگو با آنا:

نخبگان بوکس ایران خارج از گود هستند/ مشکلات ساختاری و مدیریتی در فدراسیون وجود دارد

مربی سابق تیم ملی بوکس گفت: خیلی از قهرمانان و نخبگان بوکس ایران خارج از گود هستند و این مسائل همه به مشکلات مدیریتی و ساختاری این فدراسیون برمی‌گردد.
کد خبر : 642919
اکبر احدی

اکبر احدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، در مورد اتفاقات و حواشی که در بوکس رخ داده و بحث خرید مدال جهانی دانیال شه‌بخش گفت: من هم مثل دیگر اهالی بوکس همه این موارد را شنیده و دیدم، اما در صحت و سقم آن اطمینان ندارم. متأسفانه همه این مسائل به بوکس ایران لطمه می‌زند و امیدوارم بحث خرید مدال جهانی صحت نداشته باشد. به هر حال بوکس ایران الان صاحب یک مدال جهانی است و این حواشی کسب این مدال ارزشمند را زیر سوال می‌برد. در حال حاضر بوکس ایران رو به جلو حرکت می‌کند؛ همه خانواده بوکس در تلاش هستند تا این رشته را به جایگاه اول خود بازگردانند. ما در بوکس مدال آسیایی و قهرمانی آسیا داشتیم. الان هم صاحب مدال جهانی شده‌ایم و امیدوارم این مسائلی که مطرح می‌شود هیچ کدام صحت نداشته باشد. به هر حال اگر این صحبت‌ها به آیبا و پس از آن IOC برسد برای بوکس ایران اتفاقات خوبی رقم نمی‌خورد. به هر حال الان فدراسیون جهانی بوکس زیر ذره‌بین است و مسائل و ناداوری‌هایی که در این فدراسیون بارها شاهد آن بودیم باعث شده تا حتی وضعیت این رشته در المپیک هم متزلزل شود. مسائلی مثل رشوه و پول گرفتن در فدراسیون جهانی سر و صدای زیادی به پا کرده است.


مشکلات ساختاری و مدیریتی در فدراسیون وجود دارد


احدی در مورد عملکرد فدراسیون بوکس در چهار سال گذشته عنوان کرد: در دهه اول حضور ناطق نوری در فدراسیون بوکس، این رشته وضعیت خوبی داشت. نتایج خوبی که در آسیا و بازی‌های آسیایی کسب کردیم باعث شد تا بوکس ایران در آسیا به‌عنوان یک تیم قدرتمند شناخته شود؛ما حتی توانستیم در مسابقاتی که به میزبانی تهران باشد روی سکو برویم و شرایط بوکس در آن زمان خوب بود. اما هر چقدر که جلو رفتیم شرایط خوب پیش نرفت، انگیزه‌ها کاهش پیدا کرد و بوکس نسبت به گذشته تضعیف شد. در چهار سال گذشته که هدایت فدراسیون برعهده ثوری گذاشته شد قطعا او هم به عنوان رئیس نقاط قوت و ضعف داشت. مشکلات ساختاری و مدیریتی در این فدراسیون کاملا مشهود بود. امیدوارم حداقل در چهار سال پیش رو او نقاط ضعف خود را تقویت کند. دیگر الان وقت آزمون و خطا نیست. متأسفانه بوکس ایران در چهار سال گذشته آزمون و خطاهای زیادی داشت.





بیشتر بخوانید؛


واکنش آیبا به ادعاهای دروغین در خصوص بوکس ایران


سکوت کردم اما آقایان از آن سوءاستفاده می‌کنند/ مجبورم کردند از تیم ملی خداحافظی کنم




خواسته‌هایی از بوکس داریم که در توان ثوری نیست


احدی عنوان کرد: من حتی شنیدم که رئیس فدراسیون در گروه‌ها و حتی در فدراسیون اعلام کرده که قصد دارد از بچه‌های شهرستان استفاده کند؛ در حالی که همه این نخبگان و قهرمانان بوکس از شهرستان هستند و افرادی که برای تهران هستند بسیار انگشت‌شمارند. با این حال همین قهرمانان بوکس که به گفته آقای ثوری باید از شهرستان باشند در این فدراسیون جایی ندارند. در فدراسیون بوکس یک نفر از اهالی بوکس روی کار نیست و تنها می‌توان گفت علی استکی دارنده مدال آسیایی در این فدراسیون سمت دارد مابقی افرادی هستند که از بیرون به بدنه بوکس ایران وارد شده‌اند. الان کسانی هدایت تیم بوکس را در قهرمانی آسیا برعهده دارند که خودش در رینگ آسیایی حضور نداشته‌اند. این مسائل از سوی ما مطرح شد و فکر می‌کنم خواسته به حق خانواده بوکس هم هست. آنها خواسته‌هایی از بوکس دارند که در توان ثوری نیست، این افراد دلسوز بوکس هستند نه اینکه به فکر منافع خودشان باشند و برای همین مجبور شدند دست به دامن وزیر ورزش و جوانان و معاونانش باشند. البته که وزارت ورزش به قدری مشکلاتش زیاد است که فدراسیونی مانند بوکس و مشکلاتی که در آن است اصلا به چشم نمی‌آید.


انتهای پیام/۴۰۵۷/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته