دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 اسفند 1400 - 11:41
جشنواره امامت و مهدویت/ حجت‌الاسلام کرباسی:

عرصه مهدویت نیاز به مجاهدت عالمانه و آگاهانه دارد

مدیر مرکز تخصصی مهدویت استان قم با بیان اینکه باید نگاه جامع و علمی به موضوع مهدویت داشته باشیم، تأکید کرد که عرصه مهدویت نیاز به مجاهدت عالمانه و آگاهانه دارد.
کد خبر : 642890
حجت الاسلام مجتبی کلباسی



به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از قم، حجت‌الاسلام مجتبی کلباسی در وبینار «آسیب‌شناسی و راهکارهای توسعه فرهنگ مهدویت در دانشگاه‌ها» که با حضور اندیشمندان و استادان حوزه و دانشگاه به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی استان قم برگزار شد، تحقق تمدن نوین اسلامی که زمینه‌ساز ظهور است را از وظایف دانشگاه‌ها برشمرد و اظهار کرد: باید به موضوع مهدویت نگاه جامع و علمی صورت گیرد.




بیشتر بخوانید:


لزوم تمرکز بر سبک زندگی مهدوی در جامعه




وی اضافه کرد: دانشگاه‌ها که عمده دانشجویان و تشکیلات علمی کشور را در خود دارند، نباید به موضوع مهدویت بی‌تفاوت باشند؛ چراکه تحقق تمدن نوین اسلامی که زمینه‌ساز ظهور است، وظیفه دانشگاه‌هاست.


مدیر مرکز تخصصی مهدویت استان قم عنوان کرد: اگر فعالیت‌های مهدوی به‌صورت علمی و متقن نباشد در یک چرخه درستی قرار نمی‌گیرد و آسیب‌های عمومی مهدویت در فرهنگ جامعه خود را نشان می‌دهد.


کلباسی بیان کرد: نگاه سطحی و ابتدایی به موضوع مهدویت به‌عنوان یک آسیب عمومی مهدویت باید اصلاح شود؛ بنابراین دانشگاه‌ها باید رسالت تحقق جامعه مهدوی را در مجموعه خود حس کنند و تمدن نوین اسلامی را شکل داده و شاکله دانشگاه‌ها به سمت مهدویت تغییر کند.


انتهای پیام/۴۰۷۸/۴۰۶۲/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته