دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 اسفند 1400 - 08:47
وزیر امور خارجه سوریه:

دمشق به گفت‌وگوهای ایرانی-سعودی خوش‌بین است/ هشدار سوریه به صهیونیست‌ها

وزیر امور خارجه سوریه گفت: دمشق به گفت‌وگوهای ایرانی-سعودی خوش‌بین و خواستار گسترش آن است.
کد خبر : 642827
فیصل المقداد



به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، فیصل المقداد که در مسکو به‌سر می‌برد، در گفت‌وگو با شبکه راشاتودی گفت: به اسرائیل هشدار می‌دهیم در حملات به سوریه پافشاری نکند، آن‌ها به‌دنبال خطر هستند و بدانند سوریه می‌تواند هر لحظه پاسخشان را بدهد.


وی افزود: حملات دشمن صهیونیستی به سوریه به هیچ عنوان توجیه ندارد و آن‌ها تهدید مستقیم صلح و امنیت بین‌المللی و منطقه‌ای هستند. دمشق حق دارد هر زمان بخواهد و با هر نوع ابزاری به حملات اسرائیل پاسخ دهد و آن‌ها باید از این واقعیت آگاه باشند، زیرا با تکرار حملات به سوریه، خطرات زیادی متحمل خواهند شد.


وزیر امور خارجه سوریه عنوان کرد: اسرائیل نباید به‌دنبال آزمودن صبر و اراده سوریه باشد؛ اطمینان می‌دهم دمشق می‌تواند در هر لحظه پاسخ دهد، اما این ما هستیم که دراین‌باره تصمیم می‌گیریم.


مقداد در بخش دیگری از صحبت‌هایش به میزبانی بغداد از مذاکرات ایران و عربستان پرداخت و گفت: دمشق به گفت‌وگوهای ایرانی-سعودی خوش‌بین، خواستار گسترش این گفت‌وگوهاست و از آن حمایت می‌کند.


وی با بیان اینکه دمشق با اعراب برادرانه برخورد می‌کند، تصریح کرد: اکنون و در آینده با کشورهای عربی بر مبنای سازوکاری برخورد می‌کنیم که تعامل میان عرب‌ها را تسهیل کند و مشکلات گذشته را به فراموشی بسپارد.


فیصل المقداد گفت: باید مبنایی برای همبستگی میان کشورهای عربی وجود داشته و به اختلافات پایان داده شود، در این صورت مبادلات اقتصادی و سیاسی گسترش می‌یابند و هماهنگی میان اعراب درباره موضوعات مهم شکل خواهد گرفت.


انتهای پیام/۴۰۳۳/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته