دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 اسفند 1393 - 11:43
نوذر شفیعی:

رضایت طرف‌های مذاکره‌ نشانه توافقی همه‌جانبه است/ همگرایان در مذاکرات پیشی گرفته‌اند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: رضایت طرف‌های مذاکره‌کننده، نشان‌دهنده دستیابی به توافقی همه‌جانبه است.
کد خبر : 6428

نوذر شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا،‌ درباره روند مذاکرات هسته‌ای ایران با شش کشور اظهار کرد: خوشبختانه اظهارنظرهای مثبت و خوبی از طرف‌های مذاکره‌کننده در رسانه‌ها دیده می‌شود و این نشان می‌دهد که همه طرف‌ها از روند مذاکرات راضی هستند.


وی افزود: اظهار نظرهای منفی توأم با نگرانی برخی مانند رژیم صهیونیستی باز بیانگر این است که روند و مسیر مذاکرات صحیح است؛ چراکه دشمنان همواره از موضع دشمنی به یک اتفاق بین‌المللی نگاه می‌کنند و نمی‌توانند بی‌طرف باشند.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: باید منتظر بمانیم که در جریان مذاکرات هسته‌ای، نیروهای واگرا می‌توانند پیروز شوند یا همگرایان. البته فضای مذاکرات، مشخص می‌کند که همگرایان موفق‌تر عمل کرده‌اند.


شفیعی درباره امکان برداشته شدن تحریم‌های شورای امنیت به صورت یکجا ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران چهار نوع تحریم شده است، آسان‌ترین تحریم‌ها، تحریم‌های کاخ سفید و اتحادیه اروپاست که با توافق به یکباره برداشته می‌شود. در رده بعدی، تحریم‌های شورای امنیت و پس از آن تحریم‌های کنگره آمریکاست که با رسیدن به توافق، رفع این تحریم‌ها نیز تحقق خواهد یافت.


این نماینده مجلس تأکید کرد: ما با اعضای غیردائم شورای امنیت مشکلی نداریم فقط می‌ماند اعضای دائم. چین و روسیه که با ایران هماهنگی خوبی دارند. البته نباید فراموش کنیم که با لغو تحریم‌ها، موقعیت انحصاری ایران برای این دو کشور از بین می‌رود و آنها این را می‌دانند با این حال رسیدن به توافق کاملا محتمل است و باید به نتیجه مذاکرات خوشبین باشیم.


شفیعی خاطرنشان کرد: این اولین باری است که تیم‌ مذاکره‌کننده ما با اطمینان، تاریخ نتیجه مذاکرات را اعلام کرده‌اند و این موضوع نویدبخش وقوع توافقی مناسب در همه ابعاد است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته