دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
حدیث داریم کسی که دشمن نداشته باشد منافق است

سعید عباسی: تونی را از تبریز فراری دادند/ چطور هواداران در باخت مربیان دیگر شعار «عیبی یوخ» سر می‌دادند

مدیرعامل تراکتورسازی گفت: مدعیان امروز حمایت از تونی کاری با این مربی کردند که شرایط به قدری برای او سخت شد که به ناچار تیم را ترک کرد.
کد خبر : 64276

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، پس از تساوی دیروز تراکتورسازی در خانه راه‌آهن هواداران این تیم در استادیوم علیه سرمربی و مدیرعامل تیم شعارهایی دادند که موجب ناراحتی امیرقلعه‌نویی شد و او در نشست خبری پس از بازی گفت: مسئولیت شکست با او و بازیکنان تیم است و نباید علیه مدیریت باشگاه شعاری داده شود. در همین رابطه سعید عباسی مدیرعامل تراکتورسازی توضیحاتی را را ارائه کرد.


عباسی در مورد اینکه چه عاملی باعث می‌شود که پس از کسب یک نتیجه نه چندان خوب تماشاگران شروع به شعار دادن می‌کنند، اظهار داشت: «این بحث شعار دادن ریشه قدیمی دارد. بالاخره همیشه نمی‌توان انتظار داشت که همه با شما موافق باشند. باید دید کسانی که چنین جوی را پس از هر تساوی یا شکست به راه می‌اندازند از کدام دسته هواداران تیم هستند. دلسوز هستند و قلب‌شان برای تیم می‌تپد یا اینکه حاضرند به هر قیمتی که شده تراکتورسازی نابود اما آنها آباد شوند؟»


وی افزود: «ما حدیث داریم کسی که دشمن نداشته باشد منافق است. از هواداران اصیل تراکتورسازی می‌خواهم به این نکته توجه داشته باشند که چه کسانی از ناکامی تیم منتفع می‌شوند. همین که مشکلات مالی به سراغ تیم می‌آید یا یک مساوی می‌دهیم از فرط خوشحالی نمی‌دانند چگونه فضای تیم را به هم بریزند. این گروه که در سطح استان آذربایجان پخش شده‌اند مترصد لغزیدن تیم هستند تا آرامش را از ما بگیرند. یک عده‌ای هم هستند که ناخودآگاه آب در آسیاب افراد مغرض می‌ریزند و امیداوارم اینها هرچه زودترتوبه کنند و به سمت نماینده فوتبال آذربایجان که تیم خودشان است، برگردند.»


مدیرعامل تراکتورسازی با گلایه از منتقدین امیرقلعه‌نویی بیان کرد:«چطور این همان تیمی است که اگر فلان شخص سر‌مربی‌اش بود همه چیز عالی بود حتی اگر چند هفته در نتیجه گرفتن ناکام می‌ماندیم. هنوز آمار و اسناد موجود است که در زمان مربی دیگری تیم گل می‌خورد و می‌باخت شعار «عیبی یخ» سرداده می‌شد حالا با یک تساوی باید چنین جوی علیه تیم راه بیفتند. ما نفت را در تهران بردیم و به سرمربی و مدیریت تیم اهانت شد. پاداش تیمی که در 4 بازی گذشته 8 امتیاز گرفته این است؟ اگر کمتر امتیاز می‌گرفتیم چه می‌کردند.»


او با اشاره به نقش دوستی‌ها در موفقیت تراکتورسازی تصریح کرد: «هر کسی که به موفقیت تیم کمک کند از ماست. آذری و غیرآذری نداریم. وقتی کسی عضو باشگاه تراکتورسازی شد بومی است و جزو اعضای ما به حساب می‌آید. او بازیکن، مربی و یا طرفدار تیم می‌تواند باشد. حالا هرکسی که از این قضیه ناراحت می‌شود غیربومی‌است و چشم دیدن موفقیت تیم را ندارد. حتی اگر عین بلبل آذری حرف بزند و شناسنامه‌اش هم نشان دهد او بچه ناف تبریز است. من به صورت کلی مخالفم هر کسی از اعضای باشگاه تراکتورسازی به جرم غیرآذری بودن از تیم طرد شود.»


عباسی در مورد اینکه برخی حضور او را در باشگاه تراکتورسازی ورزشی نمی‌دانند، عنوان کرد: «این حرف‌ها را کسانی‌می زنند که دلشان می‌خواهد تیم موفق نشود. من از روز اول بنای کارم بر این بود که به باشگاه تراکتورسازی کمک کنم. کسانی که از روز اول بنا بر سر ناسازگاری گذاشتند آمارشان موجود است . مگر می‌شود قصاص قبل از جنایت کرد. فقط خیلی اصرار دارم که آبروی افراد حفظ شود وگرنه باز کردن مشت کسانی که بر علیه تیم شهر و استان‌شان فعالیت می‌کنند که کاری ندارد.»


وی ادامه داد: «از همان روز اول که آمدم هیچ اشاره‌ای به زدوبندهایی که پیش از این در مورد مربیان و برخی بازیکنان شده بود، به میان نیاوردم. چون هدفم موفقیت تیم بود و دلیلی نداشت اتفاقات گذشته را جار بزنم تا تیمم زمین بخورد. ادعایی ندارم و افتخارم این نیست که با موفقیت تراکتورسازی خودم از کنارش نفعی ببرم. هرجایی بودم، سعی کردم شفاف کار کنم. با آدم‌هایی که اهل زد و بند هستند حاضر نیستم حرف بزنم چه برسد به اینکه با آنها نشست و بر خاست کنم، ولو به قیمت از دست رفتن پستی که در اختیار دارم.او تاکید کرد: «از جبهه و جنگ یاد گرفتم که در هدفم ثابت‌قدم باشم چرا که آبرویم را وسط گذاشتم و از کاری که می‌دانم درست است دست نمی‌کشم.»


عباسی خاطرنشان کرد: «عده‌ای می گویند پیش از جدایی تونی من با قلعه‌نویی جلسه داشتم. تا زمانی که استعفای تونی را دریافت نکردم بنده هیچ نشستی با قلعه‌نویی نداشتم. من مخالف تونی نبودم که اگر این بود یک نیم‌فصل با همدیگر نتایج خوبی را کسب نمی‌کردیم و نایب قهرمان شدیم. در ابتدای فصل هم این همه بازیکن سرباز خوب حذب نمی‌کردیم. مدعیان امروز تونی کاری با این مربی کردند که شرایط به قدری برای او سخت شد که به ناچار تیم را ترک کرد و به قول معروف از تبریز فرار کرد. ما از تونی خواهش کردیم در تیم بماند و او نمی‌پذیرفت. حالا همان آدم‌ها دلشان هوای تونی را کرده است. مگر می‌شود تیم نتایجی بگیرد که روی کاغذ نوشته شده است. پس تلاش دیگر تیم‌ها چه می‌شود؟»


وی در پایان گفت: «اگر می‌خواهیم تراکتورسازی در پایان فصل موفق شود باید دست به دست هم دهیم تا این تیم حاشیه داخلی نداشته باشد و با حمایت هوادارانش به موفقیت برسد. رمز موفقیت ما همدلی و اتحاد است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته