دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 بهمن 1400 - 16:35
جشنواره امامت و مهدویت/ پژوهشگر سینما:

خاستگاه فکری فیلم «تل‌ماسه» بر مبنای اومانیسم و سکولاریسم است

پژوهشگر سینما و مستندساز مقیم انگلستان، خاستگاه فکری فیلم «تل‌ماسه» را بر مبنای اومانیسم و سکولاریسم تلقی و روند دین‌ستیزی حاکم بر هالیوود را از دلایل بروز اینگونه خوانش‌ها از مهدویت بیان کرد.
کد خبر : 642475
رضا جان‌ودادی

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از اصفهان، نشست هم‌اندیشی تحلیل انگاره‌های مهدوی در فیلم «تل‌ماسه» به همت دفتر هم‌اندیشی اساتید و نخبگان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان و همکاری بنیاد مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی با حضور استادان و نخبگان دانشگاهی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان برگزار شد.




بیشتر بخوانید:


جشنواره فیلم «زمین» هیئت انتخاب خود را شناخت




پژوهشگر سینما و مستندساز مقیم انگلستان در این نشست به بررسی مشابهت‌ها و تفاوت‌های شخصیت اصلی داستان با حضرت مهدی عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف پرداخت.


رضا جان‌ودادی، خاستگاه فکری فیلم را بر مبنای اومانیسم و سکولاریسم تلقی و روندهای معنویت‌زدایی و دین‌ستیزی حاکم بر هالیوود را از دلایل بروز اینگونه خوانش‌ها از مهدویت بیان کرد.


خاستگاه فکری فیلم «تل‌ماسه» بر مبنای اومانیسم و سکولاریسم است


وی عنوان کرد: با توجه به اشاره آشکاری که در این فیلم به امام دوازدهم شیعیان شده، کارگردان آن باید نقد و نظراتی که شیعیان به این فیلم دارند را بشنود و در ساخت قسمت دوم لحاظ کند.


این پژوهشگر سینما و مستندساز مقیم انگلستان فقدان مطالعه دقیق تاریخی و منابع موثق پیش از تولید فیلم‌هایی از این دست را به‌عنوان عاملی که منجر به تحریف و سطحی‌نگری در فیلمنامه‌ها می‌شود، معرفی کرد.


علاوه بر این، عناد آشکار هالیوود با معنویت و مذهب که در بسیاری از تولیدات اخیر آن قابل مشاهده است، مورد بررسی قرار گرفت.


انتهای پیام/۴۰۷۸/۴۰۶۲/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته