دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 بهمن 1400 - 14:47

فراخوان جمع‌سپاری طرح کلان و معماری ساختار فرهنگ و رسانه کشور

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در نظر دارد با دعوت از کارشناسان از مشارکت‌های فکری و ایده‌های آنان در تصحیح و تکمیل «طرح کلان و معماری ساختار فرهنگ و رسانه» استفاده کند.
کد خبر : 642436
شورای عالی انقلاب فرهنگی



به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در نظر دارد علاوه بر تلاش‌های پیشین دبیرخانه «طرح کلان و معماری ساختار فرهنگ و رسانه» با دعوت از کارشناسان دستگاه‌های اجرایی و تخصصی، حلقه‌های میانی، کانون‌های تفکر و اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی و عموم مردم، از طریق «سامانه هم‌اندیشی» از مشارکت‌های فکری و ایده‌های آنان در تصحیح و تکمیل این طرح استفاده کنند.


پیرو تأکید رهبر معظم انقلاب بر ضرورت بازسازی انقلابی ساختار فرهنگ و رسانه کشور در نخستین دیدار با هیئت دولت سیزدهم، به تاریخ ۶ شهریورماه ۱۴۰۰، دبیرخانه طرح کلان و معماری ساختار فرهنگ و رسانه کشور با همکاری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، به‌منظور ارائه طرح بازسازی ساختار فرهنگ و رسانه تشکیل شد.


این دبیرخانه بهره‌گیری از سازوکار مشارکتی و تجمیع نظرات طیف وسیعی از نخبگان و صاحب‌نظران را خط‌مشی اصلی خود قرار داد. لذا از مسیرهای مختلف اقدام به تأمین محتوا از میان نظرات مردمی با فراخوان عمومی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس محترم سازمان تبلیغات اسلامی، نخبگان استانی، دستگاه‌های رسمی کشور، متخصصان و اهالی فرهنگ و رسانه، کتاب‌ها، مقالات و پژوهش‌ها و سرانجام رسانه‌های رسمی و شبکه‌های اجتماعی نمود. به جهت تسهیل اخذ نظرها و مشارکت، محورهایی نیز تعریف و منتشر گردید.


در گام بعد، محتوای تأمین‌شده، مورد تحلیل و نظام‌مندسازی ذیل محورهای اعلامی قرار گرفت. تاکنون با اخذ نظر حدود ۹۰۰ نفر از اهالی علم، فرهنگ و رسانه، بیش از یک هزار و ۹۰۰ گزاره راهبردی استخراج شده است. با بررسی این گزاره‌ها، در گام نخست پیش‌نویس بخش اول این طرح تهیه و منتشر شده است.


ضرورت تکمیل محورهای با مشارکت کم و اهمیت نقد و بررسی نظرات قبلی، دبیرخانه را بر آن داشت که محتوای گردآوری شده را در سامانه‌ای به اشتراک بگذارد. از این‌رو از فرهیختگان، دانشجویان، طلاب، اساتید حوزه و دانشگاه و فعالان فرهنگی دعوت می‌شود تا با مراجعه به «سامانه هم‌اندیشی» شورای عالی انقلاب فرهنگی به آدرس https://hamandishi.sccr.ir به بررسی، ارزیابی و نقد نظرهای قبلی و ارائه دیدگاه‌های خود بپردازند.


گسترش مشارکت در جمع‌سپاری، علاوه بر اصلاح و تکمیل این طرح مهم، مشوق مدیران و مسئولان جهت ارجاع موضوعات بعدی حائز اهمیت به فرآیند هم‌اندیشی ملی نیز خواهد بود.


انتهای پیام/۴۰۴۰/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته