مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مصرف محلی: حذف قیمت از روی کالا نشان از ضعف سازمان حمایت دارد

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مصرف محلی درباره طرح حذف قیمت مصرف‌کننده از روی کالاها گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت اعتقاد دارد که این اقدام نشان‌‌دهنده ضعف سازمان حمایت‌ از مصرف‌کننده در امر قیمت‌گذاری است.

ابراهیم طلایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه آیا سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نمی‌تواند بر درج قیمت صحیح از سوی کارخانه بر روی کالا نظارت کند؟ افزود: این سازمان نباید قیمت کالاها را بر اساس اعلام کارخانه تولیدی درج کند بلکه باید آنالیز قیمت تمام‌شده کالا را لحاظ می‌کرد.


وی تصریح کرد: متاسفانه سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به جای ایفای نقش نظارتی خود، طرح‌های آزمایشی را به اجرا می‌گذارد.


طلایی ادامه داد: تا کنون اگر قیمت تمام‌شده کالایی بر روی آن درج نمی‌شد، سازمان تعزیرات حکومتی آن تولیدکننده یا فروشنده را جریمه می‌کرد اما اکنون سیاست تغییر کرده است و این امر قابل قبول نیست.


مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مصرف محلی اضافه کرد: یقینا خروجی حذف قیمت تمام‌شده از روی کالای ایرانی، باز شدن میدان برای ورود کالاهای خارجی به بازار خواهد بود.


بر اساس ماده 5 از فصل دوم قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان مصوب سال 88 مجلس شورای اسلامی، عرضه‌کنندگان کالا و خدمات مکلف شدند که با الصاق برچسب روی کالا یا نصب تابلو در محل کسب یا حرفه خود، قیمت واحد کالا یا دستمزد خدمت را به طور روشن، مکتوب و قابل رویت برای همه اعلام کنند. این در حالی است که مقرر شده تا قیمت مصرف‌کننده برخی کالاهای غیراساسی مانند تنقلات از روی آنها حذف شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب
رسپینا