دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

امضا سند همکاری‌های صنایع غذایی ایران و فرانسه

در جریان سفر رئیس‌جمهوری فرانسه، روز گذشته پس از برگزاری پنل تخصصی کشاورزی، سند همکاری کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران و فدراسیون توسعه تبادلات بین‌المللی محصولات و تکنیک‌های فرآوری مواد غذایی فرانسه با حضور وزرای دو کشور به امضا رسید.
کد خبر : 64227

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از روابط عمومی کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران، در نخستین سفر رئیس‌جمهوری ایران به کشور فرانسه پس از 17 سال، هیأت تجاری ایران 20 سند همکاری در زمینه‌های متعدد تجاری از جمله همکاری‌هایی در زمینه کشاورزی و صنایع غذایی با همتایان فرانسوی خود به امضا رساند.


در این سفر کاوه زرگران، دبیرکل کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران که به نمایندگی از بخش خصوصی در حوزه کشاورزی هیأت دولت را همراهی می‌کرد، سند همکاری را با فرانکو بورگاد، رییس هیات مدیره فدراسیون توسعه تبادلات بین‌المللی محصولات و تکنیک‌های فرآوری مواد غذایی ADEPTA به امضا رسانده است.


با توجه به اینکه کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران نقش سیاست‌گذاری، مشاوره به اعضای خود، برگزاری نمایشگاه و فعالیت‌های علمی تحقیقاتی را برعهده دارد بنابراین در چندین حوزه با فدراسیون توسعه تبادلات بین‌المللی محصولات و تکنیک‌های فرآوری مواد غذایی همکاری خواهد کرد.


همکاری بین کانون و فدراسیون مذکور در حوزه‌های سیاست‌گذاری، برگزاری سمینار و نمایشگاه در پاریس و تهران، تبادل ایده‌ها و انتقال تکنولوژی، تامین مواد اولیه، مشارکت و سرمایه‌گذاری در تولید برای بازارهای منطقه، ایجاد ارتباط بین صنایع غذایی ایران و فرانسه، اعزام هیات‌های تجاری، سنجش پتانسیل‌های موجود و بهره‌برداری از آنها و همچنین ایجاد فرصت‌های تجاری بین دو کشور تلاش برای بالا بردن تراز تجاری دو کشور خواهد بود.


با توجه به استقبال گسترده و تعاملات صورت گرفته بین هیأت اقتصادی ایران با همتایان خود در فرانسه و ایتالیا، فرانسوی‌ها به ریاست فرانکو بوگارت، رییس هیأت مدیره ADEPTA در ماه جون ۲۰۱۶ در قالب هیأت تجاری به ایران خواهند آمد. از سوی دیگر در تاریخ نهم و دهم فوریه ۲۰۱۶ میلادی، ایران و اتاق بازرگانی میزبان هیأت ۳۰ نفره به ریاست وزیر کشاورزی ایتالیا خواهند بود.


گفتنی است، با به ثمر رسیدن مذاکرات هسته‌ای و برداشته شدن تحریم‌ها، فصل جدیدی از همکاری بین‌المللی ایران با کشورهای اروپایی در زمینه‌های متعدد به ویژه صنایع غذایی آغاز می‌شود و علاقه‌مندی شرکت‌های بزرگ و سرمایه‌گذاران خارجی برای ورود به بازار ایران می‌تواند منجر به شکوفایی صنعت غذایی ایران و ورود تکنولوژی‌های روز بین‌المللی با هدف افزایش میزان بهره‌وری این صنعت در کشور باشد.


انتهای پیام/

برچسب ها: کاوه زرگران
ارسال نظر
هلدینگ شایسته