دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 بهمن 1394 - 14:24
در گفت‌و‌گو با آنا

غلامرضا امینی: شانس کسب مدال در رشته قایقرانی بسیار پایین است/ وظیفه من توجه به مربی و ورزشکار است

رئیس فدراسیون قایقرانی گفت: با قایقران هایی که نسبت به کاردفنی اعتراض کردند جلسه‌ای خواهم داشت تا اختلافات پیش آمده را حل کنم.
کد خبر : 64226

غلامرضا امینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی آنا، درباره آخرین وضع کسب سهمیه المپیک و پارالمپیک ملی‌پوشان قایقرانی گفت: «ما در چند رشته مسابقات انتخابی المپیک شرکت خواهیم کرد که البته تنها در برخی از رشته‌ها شانس کسب سهمیه داریم.»


وی افزود: «هم اکنون در رشته آب‌های آرام در پارالمپیک تنها شهلا بهروزی شانس کسب یک سهمیه را دارد. این قایقران در وضع خوبی به سر می‌برد و ما به کسب سهمیه توسط او بسیار امیدوار هستیم اما باتوجه به اینکه فاصله ما در رشته آب‌های آرام با کشورهای دنیا بسیار زیاد است نمی‌توانیم به کسب مدال امیدوار باشیم.»


رئیس فدراسیون قایقرانی همچنین درمورد وضعیت رشته روئینگ اظهار کرد: «مسابقات قایقرانی روئینگ در کشور کره برگزار می‌شود. در این رشته قایقران‌ها در قایق‌های یک نفره و دو نفره پارو می‌زنند. این روزها تیم آقایان روئینگ در بندرلنگه حضور دارند و اوایل اسفندماه به کشور اسپانیا اعزام می‌شوند، بعد از آن هم در کشور چین اردو می‌زنند و سپس برای شرکت در مسابقات به کشور کره می‌روند. در رشته روئینگ ایران شانس بسیار بالایی برای کسب سهمیه دارد و وضع قایقرانان ما نسبت به سایر کشورها بسیار مطلوب است.»


امینی همچنین به وضع دیگر رشته‌های قایقرانی اشاره کرد وگفت: «هم اکنون در رشته بادبانی تنها احمد احمدی در مسابقات این رشته شرکت خواهد کرد که باتوجه به حریفان قدرتمندی که دارد شانس کمی برای کسب سهمیه در او می‌بینیم. اکنون احمدی در دوبی اردو زده است و اوایل اسفندماه هم به اسپانیا اعزام خواهد شد.»


رئیس فدراسیون قایقرانی در مورد رفع کمبود و امکانات این رشته از سوی وزارت ورزش عنوان کرد: «من سال‌هاست که در رشته قایقرانی فعالیت می‌کنم و تابه حال چنین حمایتی از طرف وزارت ورزش ندیدم. خوشبختانه تاکنون حمایتی خوبی از ما شده است و بالغ بر 200 قایق برای استان‌های دیگر خریداری شده است.»


امینی همچنین به شانس کسب مدال در المپیک ریو اشاره کرد وگفت: «متاسفانه رشته قایقرانی تابه حال در ایران به صورت جدی دنبال نشده است به همین دلیل شانس ما برای کسب مدال در المپیک ریو بسیار پایین است. شهلا بهروزی تنها قایقران پارالمپیکی ماست که به کسب سهمیه و مدال‌آوری او در المپیک ریو بسیار امیدوار هستیم. به هرحال بضاعت فدراسیون همین مقدار است و همه ما تلاش می‌کنیم که با بهترین وضعیت این رشته را در سطح کیفی به باللاترین حد مطلوب برسانیم.»


رئیس فدراسیون قایقرانی همچنین در مورد اعتراض قایقرانان آب‌های آرام به کارد فنی خاطرنشان کرد: «من اعتراض رسمی از قایقرانان ندیدم. البته همه آنها جوان هستند و حق دارند که به برخی از موضوعات نقد داشته باشند. سیما عروجی مربی آب‌های آرام یکی از مربیان حرفه‌ای فدراسیون است و در کلاس بین المللی هم که چندی پیش در ایران برگزار شد او جزو بهترین ها بود به همین دلیل هم اکنون هدایت این تیم را برعهده گرفته است. خوشبختانه این موضوع برای فدراسیون ثابت شده است که مربیان ایرانی نسبت به مربیان خارجی عملکرد بهتری داشتند. هم اکنون وظیفه من به عنوان رئیس فدراسیون قایقرانی این است که هم به ورزشکار و هم مربی توجه کنم بنابراین با افرادی که اعتراض کردند در هفته جاری جلسه‌ای خواهم گذاشت و مذاکراتی با آنها خواهم داشت تا اختلافات پیش آمده حل شود.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب