دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

فرصت اندک برای عمل به وعده عرضه سهام سرخابی‌ها در فرابورس

فرصت کمی برای عمل به آخرین وعده واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس در فرابورس باقی مانده است.
کد خبر : 642202
واگذاری استقلال پرسپولیس



به گزارش گروه ورزش خبرگزاری آنا، عرضه سهام باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در بازار پایه فرابورس طبق اعلام رئیس سازمان خصوصی سازی باید در ماه بهمن سال جاری اجرایی شود و این در حالی است که فردا روز پایانی این ماه است و هنوز خبری از درج سهام این دو باشگاه منتشر نشده است. در واقع فردا آخرین روز کاری است که می‌توان وعده عرضه سهام سرخابی‌ها در فرابورس را به مرحله عمل درآورد اما بعید است چنین اتفاقی رخ دهد.


نکته جالب اینکه حسین قربانزاده گفته بحث عرضه سهام استقلال و پرسپولیس در بازارپایه فرابورس فوریه ۲۰۲۲ (بهمن ۱۴۰۰) به AFC اعلام شده است. از آنجایی که ۱۱ روز از این ماه میلادی در اسفند قرار دارد رئیس سازمان خصوصی سازی و دیگر مسئولان مرتبط بیش از یک روز فرصت دارند تا وعده‌ای را که به کنفدراسیون فوتبال آسیا اطلاع داده شده، اجرایی کنند.


سهام باشگاه پرسپولیس ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و سهام باشگاه استقلال ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان ارزش‌گذاری شده است. به گفته رئیس سازمان خصوصی سازی پس از تصویب ارزش‌گذاری دو باشگاه در هیئت واگذاری، در نهایت خصوصی سازی با درج نماد در بازار پایه فرابورس همراه و به امکانی برای خرید سهام دو باشگاه از سوی مردم تبدیل می‌شود. واگذاری ۱۰ تا ۲۰ درصد این دو باشگاه از طریق مشارکت در افزایش سرمایه اتفاق خواهد افتاد و ترکیب سهامداری دو باشگاه نیز تغییر می کند و وزارت ورزش و جوانان، وزارت امور اقتصادی و دارایی به همراه مجموعه دو باشگاه در یک تعامل فرایند را پیش می‌برند.


در شرایطی که بارها وعده‌های زیادی در مورد خصوصی سازی سرخابی‌ها مطرح شده اما به نظر می‌رسد اگر در موعد مقرر هم سهام دو باشگاه در بازار پایه فرابورس درج نشود در نهایت این اتفاق رخ می‌دهد چون مصوبات هیئت عالی خصوصی سازی و شورای عالی بورس صادر شده و پرونده دو باشگاه در اختیار هیئت پذیرش فرابورس قرار گرفته و این هیئت عرضه اولیه سهام دو باشگاه را اجرایی خواهد کرد.


انتهای پیام/۴۰۴۸/



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب