دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 بهمن 1400 - 22:54

بلیط هواپیما ارزان است به شرطی که ......

شاید سفر با هواپیما گران ترین روش مسافرت باشد اما با اطمینان می توان ادعا کرد که بلیط هواپیما ارزان است!
کد خبر : 642187
هواپیما



به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا، بسیاری از مسافران ترجیح می دهند با هواپیما سفر کنند. سرعت، امنیت و راحتی که سفر با هواپیما دارد در هیچ یک از وسایل نقلیه دیده نمی شود اما تنها مساله ای که ممکن است آنها را از خرید بلیط هواپیما بازدارد، قیمت آن است. شاید سفر با هواپیما گران ترین روش مسافرت باشد اما با اطمینان می توان ادعا کرد که بلیط هواپیما ارزان است! برای این که بتوانید بلیط هواپیما را با قیمتی معقول و اقتصادی رزرو کنید، در ادامه با ما همراه باشید.


آیا بلیط هواپیما ارزان است؟


شاید تصور کنید که بلیط هواپیما گران و پرهزینه است اما اگر تا پایان مطلب با ما همراه باشید به راحتی می توانید بلیط ارزان هواپیما را تهیه کنید! اگر به دنبال رزرو بلیط ارزان هواپیما هستید، باید اطلاعات خود را در این زمینه به روز کنید. چرا که عوامل زیادی بر قیمت بلیط هواپیما تاثیر گذارند که با حذف و یا تغییر هر کدام از آنها می توانید به طرز قابل توجهی هزینه بلیط هواپیما را کاهش دهید. بنابراین با توجه به توصیه های مطرح شده در این مطلب می توانید بهترین و با کیفیت ترین بلیط را خریداری کنید.


عوامل تاثیرگذار بر قیمت بلیط هواپیما کدامند؟


یکی از جالب ترین بخش سفر با هواپیما این است که حتی قیمت دو صندلی در یک هواپیما با یکدیگر تفاوت زیادی دارند. از آنجایی که عوامل زیادی در تعیین نرخ بلیط هواپیما موثر می باشند، باید در هنگام جستجوی بلیط آنها را در نظر داشته باشید که مهم ترین آنها را بیان می کنیم.


مناسبت‌ها و تعطیلات رسمی


سفر با هواپیما در ایام تعطیل یا مناسبت ها یکی از مهم‌ترین عامل تاثیرگذار بر قیمت بلیط هواپیما می باشد. در این ایام تعداد متقاضیان سفر بالاست و به سختی می توان بلیط هواپیما را با نرخ پایین رزرو کرد. بنابراین برای رزور بلیط هواپیما ارزان بهتر است سفر خود را به زمان دیگری موکول کنید.


زمان پرواز


یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت بلیط هواپیما، زمان سفر شماست. اواسط هفته ارزان ترین نرخ بلیط هواپیما را شاهد هستیم. بهتر است از سفر در آخر هفته بپرهیزید. خرید بلیط در صبح‌ می تواند به این روش به کاهش هزینه ها کمک کند که در صورت تأخیر یا کنسل شدن پرواز، می ‌توانید با هواپیما‎ی بعدی پرواز کنید. معمولا پروازهای رفت در صبح هنگام ارزانتر هستند.


نوع کلاس پروازی


پروازها بر اساس سه نوع کلاس پروازی اکونومی، بیزینس کلاس و فرست کلاس ارائه می شوند. ارزان ترین نوع کلاس پروازی، پرواز اکونومی یا اقتصادی است. این کلاس پروازی خدمات مناسبی را در اختیار مسافران قرار می دهد اما تشریفات در آن دیده نمی شود. اگر قیمت بلیط هواپیما برای شما چندان مهم نیست می توانید برای برخوداری از امکانات بیشتر فرست کلاس را انتخاب کنید.


نوع ایرلاین و شرکت های هواپیمایی


همانطور که می‌دانید شرکت های هواپیمایی زیادی در سطح کشور فعالیت می کنند. برخی از آنها خدمات بیشتری را در اختیار مسافران قرار می دهند که طبیعتا قیمت بلیط آنها بالاتر است. برخی دیگر نیز به دلیل مشهور بودن متقاضیان بیشتری دارد که موجب فروش بالای بلیط آنها می شود. بنابراین اگر بخواهید بلیط این شرکت ها را خریداری کنید باید قیمت بالاتری بپردازید.


بلیط هواپیما ارزان است به شرطی که ......


نوع بلیط: سیستمی یا چارتر


به طور کلی بلیط هواپیما در دو نوع سیستمی و چارتر ارائه می شود. به طور کلی بلیط های سیستمی دارای نرخ ثابتی در طول سال هستند اما قیمت بلیط چارتر براساس نوع تقاضا تعیین می شود.


اگر در فصل کم مسافر (لوسیزن) اقدام به خرید بلیط چارتر کنید، شانس این را دارید که بلیط ارزان هواپیما را رزرو کنید. جالب است بدانید هیچ تفاوتی در نوع خدمات پرواز سیستمی و چارتر وجود ندارد!


نکات مهم برای خرید ارزان ترین بلیط هواپیما


برای این که سریع تر بتوانید ارزان ترین بلیط هواپیما را رزرو کنید به نکاتی که در ادامه ذکر می شود توجه کنید. در واقع بلیط هواپیما ارزان است به شرطی که شما این نکات را به کار بگیرید:


بررسی قیمت بلیط هواپیماهای مختلف


برای خرید بلیط ارزان قیمت، توصیه می شود تمامی پروازهای موجود را بررسی کنید. به سایت های مختلف مراجعه کرده و انواع بلیط سیستمی و چارتر را با یکدیگر مقایسه کنید. شاید باورش سخت باشد ولی نوسان قیمت بلیط هواپیما در سایت های مختلف، متفاوت است.


شبکه های اجتماعی را فراموش نکنید!!


اگر وقت کافی برای بررسی کردن تمام ایرلاین ها را ندارید، بهتر است شبکه های اجتماعی را دنبال کنید. این شبکه ها پیشنهادهای تخفیف یا خرید لحظه آخری بلیط هواپیما را به اطلاع شما می رسانند.


کاهش هزینه سفر با بلیط لحظه آخری


خرید بلیط لحظه آخری یکی از ترفندهایی است که می توانید بهترین نتیجه را از آن بگیرید. این بلیط ها هیچ فرقی با بلیط های عادی ندارند و صرفا در لحظات پایانی پرواز ارائه می شوند. به همین دلیل در اکثر مواقع از قیمت پایین تری برخوردارند.


خرید بلیط از سایت های معتبر


به منظور جستجوی سریع ارزان ترین بلیط هواپیما توصیه می شود، بلیط خود را از سایت های معتبری که با ایرلاین های متعددی همکاری می کنند، جستجو کنید. سایت هایی مانند تیک بان، از جمله سایت های معتبر در سطح کشور هستند که می توانید به سرعت بلیط دلخواه خود را تهیه کنید.


تیک بان به عنوان معتبرترین سایت خرید بلیط هواپیما توانسته است با ارائه خدمات هوشمند و نوین ارزان ترین بلیط هواپیما را در اختیار شما قرار دهد. فقط کافیست به www.tikban.com مراجعه کنید.


انتهای پیام/۴۱۲۷



انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
Luxydesign
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۰
۰
سلام
ممنون از مطلب مفیدی که به اشتراک گذاشتین. افردای که دنبال خرید بلیط ارزان هستن باید لحظه آخری یا چارتر رو در نظر داشته باشن
هلدینگ شایسته