دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 بهمن 1400 - 09:47
حجت‌الاسلام بدیعی:

کلیدی‌ترین نکته در اندیشه اسلامی گسترش عدالت در همه ابعاد است

مدیرکل اروپا و آمریکای مجمع جهانی اهل بیت گفت: شاید کلیدی‌ترین نکته در اندیشه اسلامی گسترش عدالت در همه ابعاد و برای همه افراد باشد.
کد خبر : 642080
حجت‌الاسلام علی‌اکبر بدیعی مدیرکل اروپا و آمریکای مجمع جهانی اهل بیت



به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از قشم، به‌مناسبت روز مرد در مراسمی با حضور حجت‌الاسلام علی‌اکبر بدیعی مدیرکل اروپا و آمریکای مجمع جهانی اهل بیت از همکاران دانشگاه آزاد قشم تجلیل شد.(بیشتر بخوانید)


مدیرکل اروپا و آمریکای مجمع جهانی اهل بیت با بیان برخی از فضایل امیرالمؤمنین اظهار کرد: ما در اسلام صاحب میراثی ارزشمند هستیم؛ چراکه هم غنای شخصیتی داریم و هم غنای محتوایی و گفتمانی، رسول اکرم(ص) دارای شخصیتی بسیار جامع، علمی، معنوی و عرفانی بوده‌اند و امیرمؤمنان شخصیتی کامل، جامع و انسانی مورد توجه و دارای اهمیت در اسلام داشته‌اند.


کلیدی‌ترین نکته در اندیشه اسلامی گسترش عدالت در همه ابعاد است


حجت‌الاسلام علی‌اکبر بدیعی افزود: امامان پرورش‌یافته مکتبی هستند که پس از ۱۴ قرن با رجوع به ایشان و بررسی جنبه‌های علمی، عرفانی و ایمانی آنها را واکاوی می‌کنیم، شاهد شخصیت‌هایی بی‌بدیل خواهیم بود.


وی اضافه کرد: آن بزرگان در تاریخ، دارای غنای گفتمانی هستند که همان معارفی است که از آنها به دست ما رسیده است و از این بین می‌توان به نهج‌البلاغه امیرالمؤمنین، صحیفه سجادیه امام سجاد، رساله‌های حقوقی و بسیاری از ادعیه‌هایی دیگر اشاره کرد.


مدیرکل اروپا و آمریکای مجمع جهانی اهل بیت تأکید کرد: به‌عنوان یک مسلمان و یک طلبه ساده‌ای که تجربه حضور در دانشگاه‌ها و بحث با استادان دیگر ادیان و مذاهب را داشته‌ام، به جرئت عرض می‌کنم که متنی به ارزشمندی و ژرفای متونی که ما در اختیار داریم وجود ندارد.


بدیعی توضیح داد: امیرالمؤمنین بین‌المللی‌ترین شخصیت اسلام است و در تاریخ ایشان را با عهدنامه و نامه‌هایی که اکثراً به کارگزاران حکومتی بوده و در نهج‌البلاغه گردآوری شده به یاد می‌آورند.


وی ادامه داد: شاید کلیدی‌ترین نکته در اندیشه اسلامی گسترش عدالت در همه ابعاد و برای همه افراد باشد. آنچه موجب آبادانی شهرها و ایجاد امید در میان ملت‌ها و دوام حکومت‌ها می‌شود چیزی غیر از اجرای عدالت و رفتار عادلانه نیست.


کلیدی‌ترین نکته در اندیشه اسلامی گسترش عدالت در همه ابعاد است


می‌توان با مطالعه سیره و بهره‌مندی از سجایای رفتاری حضرت علی(ع) به اهداف بزرگی دست یافت


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم نیز با تبریک سالروز ولادت حضرت علی(ع) متذکر شد: حضرت علی(ع) جزء برکاتی است که می‌توان با مطالعه سیره و بهره‌مندی از سجایای رفتاری ایشان و به‌کارگیری در زندگی اجتماعی و فردی خود به اهداف بزرگی در طول زندگی اجتماعی دست یافت.


کلیدی‌ترین نکته در اندیشه اسلامی گسترش عدالت در همه ابعاد است


حمید رستمی‌جاز خاطرنشان کرد: بررسی ابعاد وجودی امیرالمؤمنین بیانگر آن است که حضور مقام ولایت در هدایت جامعه و تربیت امت می‌تواند جزء نعماتی باشد که با بهره‌گیری درست از رهنمودهای آن مقام، به رفع بسیاری از مشکلات و تنگناها در مسیر زندگی و تقویت ویژگی‌های اخلاقی برای تحقق اهداف بزرگ، بهترین تصمیم‌ها اتخاذ شود.


کلیدی‌ترین نکته در اندیشه اسلامی گسترش عدالت در همه ابعاد است


انتهای پیام/۴۱۰۳/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته