دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

حبیب کاشانی: شرمندگی نرفتن به المپیک برا ما ماند/مسئولیت شکست امید را برعهده می گیرم

مدیر تیم ملی امید با وجود اینکه تمام مسئولیت‌های شکست تیم را بر عهده می‌گیرد، معتقد است که تیم ‌ملی فو‌تبا‌ل امید مسیر را درست رفته، هر چند که در انتها نتیجه‌ نگرفته است.
کد خبر : 64203

به گزارش گروه ورزشی آنا، حبیب کاشانی که مهمان برنامه «ورزش و مردم» بود، گفت:«متاسفانه شرمندگی نرفتن به المپیک برای ما ماند. مردم این انتظار را دارند که تیم نتیجه‌ بگیرد. شاید از عدالت به دور بود که اگر ما امروز در فینال بودیم. شما در برنامه تلویزیونی چهار آیتم را مطرح می کنید و می‌گویید که این چهار آیتم علل شکست المپیک است.»


وی ا‌دا‌مه‌ داد: «یکی از آن آیتم‌ها که مطرح می‌شود، عدم تعامل تیم ‌ملی فو‌تبا‌ل امید با تیم ‌ملی بز‌ر‌گسالان است. یعنی تیم ژاپن که ششمین دوره‌ شرکت در المپیک را پشت‌سر می‌گذارد، فقط تعامل با تیم ‌ملی بز‌ر‌گسالان داشته است؟ یعنی زیر ساخت‌ها و برنامه و امکانات نداشته است؟ مشخص است که آنها کار کردند و زحمت خود را کشیدند. مطمئنا تیمی که پنج دوره در جا‌م جها‌نی شرکت می‌کند، زحمت بسیار زیادی کشیده است. آیا در 36 سال گذشته که تیم به المپیک نرفتیم هم تعاملی با تیم بز‌ر‌گسالان وجود نداشته است؟»


کاشانی افزود: «محمد خاکپور در 25 آذر ماه آمد. مجموعا در این 14 ماهی که ما در این تیم حضور داشتیم، 14 تا 30 روز بازیکن در اختیار نداشتیم. در سال 94، بین 65 تا 68 روز بازیکن داشتیم.»


مدیر تیم ‌ملی فو‌تبا‌ل امید در ادامه گفت: «جوانان ما در تیم ‌ملی به شدت تحت فشار قرار گرفتند؛ به طوری که بعد از باخت مقابل ژاپن، چشمی، دانشگر و اخباری تا ساعت‌ها گریه می کردند. آنها جوان هستند و واقعا تلاش کرده بودند و می خواستند نتیجه‌ بگیرند. در 90 دقیقه بازی مقابل ژاپن، یک و نیم برابر آنها موقعیت گل داشتیم. البته این آمار به گفته کارشناسان ایرانی است.»


کاشانی در مورد حساب مشترک خودش و خاکپور و این که گفته می‌شود 6 میلیارد تومان هزینه شده است نیز گفت: «این یک عدد بسیار هنگفت است. اصلا چنین چیزی وجود ندارد. کسانی به تیم ‌ملی کمک کردند، از جمله آقای حسین هدایتی، اسپانسر‌ها و شهرداری تهران، باید این پول‌ها در یک حسابی واریز می‌شد. حتما گزارش مالی را به فدراسیون فو‌تبا‌ل ارائه خواهم کرد.»


او ا‌ضافه‌ کرد‌: «بعد از بازی با قطر اعلام کردند که پنج و نیم میلیارد هزینه شده است. باید بگویم یک میلیارد و 600 میلیون تومان فقط به وینگادا، دستیارانش و کادر قبلی پرداخت شده و خاکپور هیچ پولی دریافت نکرده است و علاوه بر این وقتی تیمی مهمان ایران می‌شود و از 10 روز قبل به ایران می‌آید، هزینه‌های آن برای تیم ‌ملی نیست. می‌خواهم مسئولان به مردم اطلاعات غلط ندهند.»


مدیر تیم ‌ملی فو‌تبا‌ل امید در ادامه سخنانش ا‌ضافه‌ کرد‌: «ما مسیر روشنی را برای خود به تصویر کشیدیم و در همان ابتدا نیز گفتیم که باید رفتارمان طوری باشد که در انتها پشت دست‌مان نزنیم و نگوییم کاری می‌توانستیم انجام دهیم و نکردیم. مسیری که ما رفتیم، درست بود.»


او ا‌دا‌مه‌ داد: «بعد از سال‌ها با تیم ‌ملی امید ایران توانستیم صعود کنیم، در صورتی که چین با یک و نیم میلیارد جمعیت بدون امتیاز از چرخه خارج شد و عربستان و ویتنام نیز خارج شدند. این نشان دهنده این است که مسیر ما درست بوده است.»


کاشانی افزود: «همه مسئولیت‌ها را بر عهده می گیرم. البته ما کاری که شروع کردیم و مسیری که طی کردیم، درست بود. هر چند به انتها نرسیدیم. باید از همین امروز تصمیم بگیریم و زیر ساخت‌ها را درست کنیم تا در آینده به درستی جلو برویم.»


مدیر تیم ‌ملی فو‌تبا‌ل امید در مورد فساد در فو‌تبا‌ل نیز گفت: «اصل 90 قانون اساسی به مجلس شورای اسلامی اجازه می‌دهد که در این مورد بررسی‌هایی را انجام دهد اما تنها در فو‌تبا‌ل است که چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد. در بسکتبال، والیبال، صنعت و شهرداری چنین اتفاقاتی رخ نمی‌دهد؟»


او درباره اینکه چرا از مجید صالح در کادر فنی تیم ‌ملی استفاده نشد نیز گفت: «از صالح ممنون هستم اما او علاقمند به حضور در باشگاه‌ها بود. انتخاب کادر فنی بر عهده خاکپور بود.»


کاشانی در پایان از تمامی اعضای کادرفنی، تدارکات، پزشکی و همه کسانی که به این تیم کمک کرده بودند تشکر کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته