دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

«مال‌»ها راهی جاده‌ها می‌شوند

مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و نظارت بر بهره‌برداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از تقاضا برای راه‌اندازی دو «مال» (مجتمع تجاری) در جاده‌های کشور برای نخستین بار خبر داد.
کد خبر : 64189

بابک طالبی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه مجموعه مال‌ها به علت محدودیت مکان در داخل شهر در حال سوق یافتن به سمت خارج از شهرها هستند، افزود: اکنون دو تقاضا برای راه‌اندازی مال در جاده جنوبی و استان بوشهر و یکی از استان‌های شمالی به سازمان راهداری ارایه شده است که در حال تدوین ضابطه‌های مربوط به آن هستیم.


وی اظهار کرد: با توجه به اینکه این مجتمع‌ها از کریدور راه استفاده می‌کنند، باید بخشی از هزینه‌های نگهداری راه‌ها را نیز متحمل شوند.


طالبی با تاکید بر اینکه آیین‌نامه حضور مال‌های تجاری در جاده‌ها و راه‌های کشور از کمتر از یک ماه گذشته تدوین شده است، عنوان کرد: فلسفه وجودی این مال‌ها در خارج از شهرها نیست اما در کشورهای توسعه‌یافته در حال پیشروی به خارج از شهرها هستند.


مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و نظارت بر بهره‌برداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه رسات اصلی سازمان راهداری تامین خدمات و ایمنی کاربران، رانندگان و مسافران راه‌هاست، تاکید کرد: شرایط راه‌اندازی و ارایه مجوز این مال‌های تجاری به تقاضا کنندگان اعلام شده و در این باره نیز موافقت‌های اولیه‌ای صورت گرفته است.


وی درباره استقبال سرمایه‌گذاران خارجی در پساتحریم برای سرمایه‌گذاری در بخش راه‌های کشور نیز اضافه کرد: عمده نوع فعالیت‌ها در سازمان راهداری بحث‌های پیمانکاری است که به همین علت نیز سرمایه‌گذاران رغبت چندانی به آن ندارند.


طالبی بیان کرد: اگر بخواهیم به دنبال جذب سرمایه‌گذاری خارجی باشیم این امر در بخش‌های حمل‌ونقل و تاسیسات جانبی و تاسیس مجتمع‌های خدمات رفاهی خواهد بود که سرمایه‌گذاران داخلی تا کنون به خوبی از آن استقبال کرده‌اند.


مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و نظارت بر بهره‌برداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه البته بحث ساخت آزادراه‌ها با سرمایه‌گذاری‌های خارجی از سوی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در حال پیگیری و انجام است، خاطر نشان کرد: ما در سازمان راهداری بیش‌تر به دنبال برندسازی و راه‌انداری مجتمع‌های زنجیره‌ای در راه‌ها هستیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته