دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 بهمن 1400 - 15:32
امام‌جمعه شاهین‌شهر:

تمسک به اهل‌ بیت انسان را از نگرانی‌ها نجات می‌دهد

امام‌جمعه شاهین‌شهر گفت: تمسک به اهل‌بیت و قرآن منبع لایزالی است که انسان را از همه ترس‌ها، بیم‌ها و نگرانی‌ها نجات می‌دهد.
کد خبر : 641594
دانشگاه آزاد شاهین‌شهر



به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از شاهین‌شهر، حجت‌الاسلام‌ قاسم هاشمی در نشست بصیرتی با عنوان تجلی آرمان‌های علوی در انقلاب اسلامی ایران که با حضور هیئت‌رئیسه اعضای هیئت‌علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی شاهین‌شهر برگزار شد، اظهار کرد: امروز تعظیم و تکریم امیرالمؤمنین به خاطر نیاز نوع بشر به آموزه‌های علوی است؛ چراکه آنحضرت و فرزندان او تجلی کامل انسانیت هستند به همین دلیل محبت ایشان موجب تقرب انسان به خداست.




بیشتر بخوانید:


محبت قلبی و عملی به اهل بیت(ع) راه نجات انسان است




وی افزود: در قلب انسان اگر محبتی جاودانه جایگزین شود میل انسان به جاودانگی تحقق می‌یابد، محبت ائمه و محبت خدا درواقع محبت همه خوبی‌هاست به همین دلیل است که پیامبر فرمود که من دو چیز گران‌بها را میان شما باقی می‌گذارم، کتاب خدا و عترتم را، ما در قبال این دو ودیعه پیامبر وظیفه بسیار سنگینی داریم که نباید به‌راحتی از کنار آن بگذریم به‌واسطه تمسک به ثقلین از شر همه خرافات، کینه‌توزی‌ها و همه پلیدی‌ها نجات پیدا می‌کنیم.


امام‌جمعه شاهین‌شهر اظهار کرد: به همین دلیل فرمان پیامبر(ص) در مورد تمسک به اهل‌بیت در واقع امتیازی است که ثمره‌اش به خود ما برمی‌گردد، تمسک به اهل‌بیت و تمسک به قرآن منبع لایزالی است که انسان را از همه ترس‌ها و بیم‌ها و نگرانی‌ها نجات می‌دهد؛ چراکه در این صورت محبوب انسان خدا خواهد بود نه موجودات دنیایی.


این عالم دینی بیان کرد: ولایت اهل‌بیت به دنبال خود بهداشت روان برای انسان به ارمغان می‌آورد، به‌واسطه این محبت انسان اهل توکل و اهل رضا و اهل خوش‌خلقی و خوش‌بینی خواهد شد.


هاشمی اظهار کرد: در آموزه‌های علوی، دعا، توکل، رضا حسن خلق و نظیر این‌ها درخشش دارد و آن‌هم نه‌تنها در امور فردی بلکه در روابط اجتماعی نیز ما نیازمند آموزه‌های علوی هستیم، ما نیازمند ایثار و گذشت و خوش‌رفتاری و حفظ حرمت دیگران و مهار خشم و نظایر این‌ها هستیم.


وی مطرح کرد: در واقع باید گفت زندگی بی‌مودت اهل‌بیت بی‌ثمر است درحالی‌که زندگی توأم با مودت و محبت اهل‌بیت انسان را از پوچی نجات می‌دهد، در حوزه مسائل اجتماعی و سیاسی نیز اسلام توصیه به محبت و مودت اهل‌بیت دارد، به همین دلیل است که در سیره امیرالمؤمنین و ائمه هم سلطه‌گر و هم سلطه‌پذیر مذموم هستند.


امام‌جمعه شاهین‌شهر گفت: در روایات آمده است که اگر کسی محبت اهل‌بیت را دارد باید با دشمنان آن‌ها دشمن باشد، در سیره علوی تولی و تبری وجود دارد. پیروان امیرالمؤمنین امروز باید با استکبار مقابله کنند. امکان ندارد که ما امروز تریبون در اختیار داشته باشیم؛ اما ندای مظلومین یمن و نظایر آن را به جهان مخابره نکنیم. طنز روزگار این است که سازمان حقوق بشر به‌جای اینکه ظالمان را محکوم کند مردم یمن را که از خود دفاع می‌کنند، محکوم می‌کند، سیاست‌های نظام اسلامی را وقتی مرور می‌کنیم می‌بینیم با معیارهای شرع و اخلاق هماهنگ بوده است، بنیادهایی که امام راحل از ابتدای انقلاب طراحی کرد همه به نفع ضعفا و مستضعفین بود؛ اما گاهی مدیران ما از مسیر امام دور شدند.


هاشمی اظهار کرد: انقلاب اسلامی با نام امیرالمؤمنین شناخته می‌شود؛ بنابراین لازم است همه ابعاد آن رفتار علوی بروز داشته باشد، خلاصه این‌که روزگار ما بیش‌ازپیش امروز محتاج آموزه‌های امیر مؤمنان است، در غیر مسیر و منشأ امیرالمؤمنین هیچ خیری وجود ندارد و فراموش نکنیم که ناکثین و مارقین و قاسطین همچنان وجود دارند و باید موضع خودمان را در قبال ایشان روشن کنیم، امروز باید در متن زندگی سیره علوی را در عمل نشان دهیم.


انتهای پیام/۴۱۱۷/۴۰۶۲/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته