دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 بهمن 1400 - 09:00

تور اروپایی جانسون با محوریت اوکراین

نخست‌وزیر انگلیس در راستای تلاش‌های ادعایی کشورش برای حل بحران اوکراین به چند کشور اروپایی می‌رود.
کد خبر : 641449
بوریس جانسون



به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا از خبرگزاری فرانسه، دفتر نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد، بوریس جانسون قصد دارد در هفته جاری دوباره به چند کشور اروپایی سفر کند. این سفر در راستای تلاش‌های دیپلماتیک برای حل بحران اوکراین انجام می‌شود.


لندن افزود: جانسون در روزهای آینده با تعدادی از رهبران اروپایی درباره اوضاع کنونی صحبت خواهد کرد و قصد دارد در پایان هفته بار دیگر به اروپا سفر کند؛ جایی که دو هفته پیش برای اعلام حمایت خود از کی‌یف آنجا رفته بود.


جانسون پس از دیدار هفته گذشته با ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو و رهبران آمریکا، فرانسه، آلمان، کانادا، ایتالیا، لهستان، رومانی و لیتوانی مایل است به‌ویژه با رهبران کشورهای شمال اروپا ازجمله هلند و حوزه بالتیک صحبت کند.


سخنگوی دفتر نخست‌وزیر انگلیس تأکید کرد: بحران در مرز اوکراین به نقطه اوج خود رسیده است. همه اطلاعاتی که در اختیار داریم نشان می‌دهد روسیه می‌تواند در هر زمانی به اوکراین حمله کند. این اقدام عواقب فاجعه باری برای اوکراین و روسیه خواهد داشت.


وی افزود: هنوز فرصت برای تنش‌زدایی و دیپلماسی وجود دارد و نخست‌وزیر بریتانیا به اقدامات خود در کنار متحدانمان برای بازگرداندن روسیه از پرتگاه ادامه خواهد داد.


انتهای پیام/۴۰۳۳/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته