دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 بهمن 1400 - 16:40
رئیس مرکز مدیریت بیمارستانی وزارت بهداشت:

مددکاری اجتماعی جایگاه اصلی خود را پیدا کرده است

رئیس مرکز مدیریت بیمارستانی و خدمات تعالی بالینی وزارت بهداشت گفت: امروزه مددکاری اجتماعی جایگاه اصلی خود را که صیانت از کیان روان خانواده و بالابردن احساس سلامت خانواده بوده، پیدا کرده است.
کد خبر : 641360
مددکاری



به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا، رضا گل پیرا رئیس مرکز مدیریت بیمارستانی و خدمات تعالی بالینی معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در برنامه روز ملی و جهانی مددکاری اجتماعی که امروز برگزار شد با بیان اینکه یکی از مولفه های مهم چارچوب و ساختار نظام سلامت، موضوع معرفی سلامت اجتماعی است، گفت: اگر بخواهیم این موضوع به درستی پیش برود باید بدانیم که نگاه و ساختار مددکاری اجتماعی، پایه و اساس اقداماتی است که در این زمینه انجام می شود.


وی با اشاره به اینکه در طول دهه های گذشته مدیون چارچوب ها و زیرساخت هایی هستیم که پیش از این پایه گذاری شده اند، عنوان کرد: امیدوارم در این خصوص تثبیت کننده بوده و زمینه هایی را برای رشد این امر ایجاد کرده باشیم. باید توجه ویژه داشته باشیم که اگر عزیزان مددکاری وظایف خود را به درستی انجام نمی دادند، اکنون در چنین جایگاهی قرار نداشتیم.


گل پیرا با بیان اینکه خوشبختانه با ارزیابی های انجام شده مراکز درمانی، ارائه خدمت روز به روز بهتر از گذشته می شود، گفت: امروزه مددکاری اجتماعی جایگاه اصلی خود را که صیانت از کیان روان خانواده و بالابردن احساس سلامت خانواده بوده، پیدا کرده است. این مهم با همکاری همه عزیزان اتفاق افتاده و اکنون تصویر صحیح و درستی از آن داریم.


رئیس مرکز مدیریت بیمارستانی و خدمات تعالی بالینی وزارت بهداشت تصریح کرد: از همه افرادی که در این راه هستند و توانستند با یک نگاه کاملا علمی و در عین حال ساختارمند، در صف و ستاد دانشگاه ها، شبکه ای ایجاد کنند که اکنون با یک هم صدایی، خدمات قابل قبولی را به مردم ارائه دهند، قدردانی می کنم.


وی اظهار کرد: سال گذشته در کنار اقداماتی که در اپیدمی کرونا انجام دادیم، مرکز مدیریت بیمارستانی تلاش کرد بحث ساختارمندی را در سامانه های اطلاعات بیمارستانی راه اندازی کند، اکنون سامانه ها در بسیاری از دانشگاه ها، پاسخگوی ثبت اطلاعات افراد هستند که بسیار بسیار در تجمیع اطلاعات کمک کننده هستند و می توانیم با توجه به وضعیت دانشگاه های مختلف و تحلیل آنها، ساختارها و سیاست های مناسب و متناظری را در نظر بگیریم.


گل پیرا عنوان کرد: از تمامی سازمان های خیریه و حمایت محور همچون هلال احمر که در این زمینه به تمامی مراکز درمانی کمک می کنند تشکر ویژه دارم. امیدواریم بتوانیم این نوع کمک را بیش از پیش در کشور گسترش دهیم.


مددکاران اجتماعی در پاندمی کرونا مداخلات موثری داشتند


در ادامه محمد حسین جوادی رئیس اداره مددکاری اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه مددکاران اجتماعی در پاندمی کرونا مداخلات موثری داشتند، گفت: همچنین این عزیزان در کنار همکاران روان شناس مداخلات موثری را در حوزه حمایت از بازماندگان متوفیان داشتند.


وی با اشاره به اینکه عزیزان جمعیت هلال احمر، کمیته امداد و دوستان دیگر تلاش بسیاری را در این حوزه داشتند که از آنها قدردانی می کنیم، بیان کرد: باید به بحث بازبینی سختی کار و بهره وری مددکاران توجه ویژه ای داشته باشیم. از مدیران انتظار داریم در اجرای پروتکل ها، ما را حمایت کنند.


جوادی اظهار کرد: اکنون رویکرد نظام سلامت در حوزه مددکاری اجتماعی تغییر کرده و تخصصی شده است. انتظار است به توسعه رشته مددکاری اجتماعی و خدمات مددکاری اجتماعی در نظام شبکه توجه ویژه ای شود.


گفتنی است؛ در پایان و پس از رونمایی از دو کتاب «استانداردها و راهنمای عمل مددکاری اجتماعی در بیمارستان ها» و «کارسنجی خدمات مددکاری اجتماعی» از مددکاران اجتماعی نمونه کشوری در حیطه های مختلف تقدیر شد.


انتهای پیام/۴۱۷۴/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته