دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 بهمن 1394 - 14:26
نماینده اصفهان در شورای عالی استان‌ها درخواست کرد

بازنگری قوانین شهری و شهرداری‌ها پس از ۵۰ سال

نماینده اصفهان در شورای عالی استان‌ها ضمن اشاره به کمبود آب و خشکسالی و رکود فاحش صنعت و تولیدات در شهر اصفهان، گفت: به نظر می‌رسد که قوانین شهری و شهرداری‌ها پس از ۵۰ سال بایستی مورد بازنگری و اصلاح قرار بگیرند.
کد خبر : 64135

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، حسین میرزاییان در جریان بیست و چهارمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها که صبح امروز در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: استان اصفهان افتخار دارد که 23 هزار شهید را تقدیم انقلاب کرده و سردارانی همچون خرازی، کاظمی، همت را در دفاع از نظام جمهوری اسلامی هدیه کرده است.


وی تصریح کرد: استان اصفهان اگرچه در اذعان عمومی به عنوان استان برخوردار معرفی شده ولی در اصل بیش از نیمی از استان جزء مناطق محروم است، کمبود آب و خشکسالی، رکورد فاحش صنعت و تولیدات و آلودگی در شهر اصفهان و شهرستان‌های اقماری، اصفهان را خفه کرده است که متأسفانه نقشه راه درمان این مشکلات ترسیم نشده که انتظار داریم مسئولین چاره‌اندیشی کنند.


عضو کمیسیون فرهنگی شورای عالی استان‌ها ادامه داد: متأسفانه دولتمردان علی‌رغم اینکه در قانون اساسی تأکید ویژه‌ای بر شوراها شده است توجهی به آن ندارند که امیدواریم برای حل مشکلات شهرها و روستاها از ظرفیت و پتانسیل شوراها استفاده شود.


وی با ارائه چند پیشنهاد گفت: دبیرخانه شورا فقط به کارهای جاری و ساری توجه نکنند و باید کارگروهی کاری با حضور افراد مجرب جلسات هفتگی داشته باشند و چالش‌ها را بررسی و راههای برون‌رفت را ترسیم و در اجلاس عمومی شوراها مطرح و با همکاری دولت و مجلس مرتفع کنند. ضمن اینکه عدم تدوین طرح مدیریت جامع شهری یکی از مشکلاتی است که باید چاره‌اندیشی شود که البته قوانین شهری و شهرداری‌ها قدمت 40-50 ساله دارد که به نظر می‌رسد که باید برخی از آنها مورد بازنگری و اصلاح قرار بگیرند.


عضو کمیسیون فرهنگی شورای عالی استان‌ها با اشاره به معرفی شهرستان‌های نطنز و بادرود اضافه کرد: شهرستان نطنز به عنوان پایتخت هسته‌ای ایران این افتخار را دارد به عنوان شهرستان مقاوم در برابر توطئه‌‌های استکبار جهانی مثل کوه ایستاده است شهر بادرود با قدمت هفت هزار سال به عنوان چهارمین شهر زیارتی ایران بعد از مشهد، قم و شیراز بیشترین زائر و گردشگر مذهبی به آستان امامزادگان آقا علی‌عباس و شاهزاده محمد را پذیرا باشد.


وی با طرح این پرسش که چرا برنامه پنج ساله ششم دولت به شورای عالی استان‌ها ارجاع داده نشده است، بیان کرد: طبق قانون حتماً باید اعضای شورای عالی استان‌ها در جریان این برنامه باشند که متأسفانه امسال در حالی که انتخابات را پیش‌رو داریم هنوز برنامه پنج ساله ششم در صحن علنی مجلس مطرح نشده و در اکثریت کمیسیون‌های مجلس این برنامه رد شده است که لازم است شورای عالی استان‌ها با طرح یک بیانیه و اعتراضیه به اطلاع عموم مردم و اعضای شوراهای اسلامی در کشور برساند.


میرزاییان در ادامه از سازمان اوقاف و امور خیریه کشور خواست که با لحاظ کردن تولیت آستان مقدسه از درآمدهای آن آستان جهت توسعه اماکن عمرانی هزینه شود چراکه سالانه بیش از سه میلیون زائر به این شهرها عزیمت می‌‌کنند.


انتهای پیام/

برچسب ها: استان اصفهان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته