حرکت پست به سمت توسعه تجارت الکترونیک
به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، حسین مهری به استقرار شش شرکت در این مرکز اشاره و عنوان کرد: در این مرکز تمام مسایل تجارت الکترونیک داخلی و بینالمللی ساماندهی خواهد شد.
مهری آینده پست را در این بخش دانست و افزود: با راه افتادن مرکز تجارت الکترونیک، نیازمند تقویت پست لجستیک هستیم که هم اکنون تجهیز برخی استانها از جمله فارس، اصفهان، خراسان رضوی، رشت، قم و تبریز صورت گرفته و به تدریج شهرهای دیگر نیز تجهیز خواهند شد.
وی با ابراز خرسندی از به فرجام رسیدن برجام اظهار کرد: راه افتادن سوئیفت به عنوان ابزار توسعه تجارت الکترونیک اتفاق خوبی بود که رخ داد و به تدریج باید با شرکتهای فعال در این زمینه وارد مذاکره شد.
مهری با تاکید بر توسعه زیرساختها تصریح کرد: زیرساختها باید با افزایش حجم امانات و بستههای کوچک، افزایش یابد و میتوان شبکه توزیع بسته کوچک امانت را حداقل در تهران راه اندازی کرد.
مدیرعامل پست وضعیت شرکت پست را در ده ماه گذشته طبیعی اعلام کرد و گفت: با انجام اصلاحات فنی، مالی و ساختاری در پست به تدریج شاهد کاهش هزینهها و افزایش کیفیت خدمات خواهیم بود.
وی امسال را سال تثبیت شبکه پستی خواند و ابراز امیدواری کرد، سال آینده سال تحول پست باشد.
مهری تاکید کرد: با کاهش پست نامهها، رویکرد ما در سال جاری به سمت کالا و امانات رفته و در این راستا در ماه گذشته 27 درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد بودیم.
وی در عین حال، استراتژی آینده پست را توسعه خدمات ویژه شهروندی دانست و گفت: همانطور که 110 تلفن امنیت، 115 تلفن سلامت، 125 تلفن حوادث است تلفن 193هم تلفن خدمت خواهد بود تا خدمات مورد نیاز هر یک از شهروندان را ارایه دهد.
مدیرعامل پست با بیان اینکه کالسنتر 193با داشتن 300 ای وان 9 هزار تماس را پوشش میدهد، افزود: اکنون 193 خدمات پستی، توزیع سریع مرسوله با مشارکت بخش خصوصی، دریافت بلیط هواپیمایی و اتوبوس داخلی و تهیه غذا را انجام میدهد و به تدریج با توسعه خدمات و توافق با اصناف مختلف این خدمات بیشتر هم خواهد شد.
وی مزیت 193 را داشتن SLA با کلیه اصناف همکار دانست و اضافه کرد: چون خدمت از طریق صنف ارایه میشود پس مطمئن و با قیمتهای استاندارد است که در آن بحث امنیت خانوادهها مراعات شده و هرگونه تخلف و یا شکایت مشتریان هم که به پست اعلام شود، طبق قرارداد SLA از صنف پیگیری خواهیم کرد.
مهری سطح پوشش این خدمت را 16 استان عنوان و بیان کرد: با مشارکت بخش خصوصی این بخش را در سطح شهرستانها توسعه خواهیم داد و امیدواریم در 4 ماه آینده بتوانیم کل کشور را از طریق 193 خدمت رسانی کنیم.
وی پیشبینی کردکه استقبال از این خدمت گسترده بوده و روزانه 30 هزار نفر از آن استفاده کنند.
انتهای پیام/