دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بررسی علت سفر ژنرال هایزر به ایران در «کافه پهلوی»

همزمان با گرامیداشت چهل‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، «کافه پهلوی» به بررسی علت سفر ژنرال هایزر به ایران در روزهای منتهی به انقلاب اسلامی می پردازد.
کد خبر : 641248
شاه و ژنرال



به گزارش گروه فرهنگ خبرگزاری آنا از مدیریت روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران، همزمان با گرامیداشت چهل‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، «کافه پهلوی» در هشتمین قسمت تولیدات خود به بررسی علت سفر ژنرال هایزر به ایران در روزهای منتهی به انقلاب اسلامی می پردازد.


در این شماره، مهدی خانعلی‌زاده استاد دانشگاه و پژوهشگر روابط بین‌الملل با استناد به کتاب خاطرات برژینسکی مشاور امنیت ملی دولت جیمی کارتربه این پرسش در تاریخ انقلاب اسلامی پاسخ می‌دهد که علت سفر ژنرال هایزر در چند روز باقی‌مانده تا انقلاب مردم در ایران، به کشورمان چیزی نبوده جز بررسی شرایط و کنترل نظامیان و دفاع از دولت بختیار که در صورت لزوم مانند ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ بتوانند با کودتای نظامی، دولت پهلوی را حفظ کنند.


«کافه پهلوی» مجموعه تولیدات ویدیوی است که با محوریت تاریخ انقلاب اسلامی و رویدادهای سیاسی، فرهنگی و اجتماعی عصر پهلوی توسط فرهنگسرای ارسباران در مناسب‌های مختلف تولید و منتشر می‌شود.


لازم به یادآوری است؛ این ویدیو در آپارات ارسباران در دسترس است.


انتهای پیام/۱۱۰/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته