دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

موزه اشیاء مسروقه در گالری سایه

نمایشگاه گروهی «موزه اشیاء مسروقه» به کیوریتوری مرجان اندرودی و هیرش خیر در گالری نات افتتاح می شود.
کد خبر : 64122

به گزارش گروه فرهنگی آنا، نمایشگاه گروهی مرجان اندرودی و هیرش خیر جمعه 9 بهمن از ساعت 17 تا 21 در گالری سایه و همچنین بخش دوم آن 16 بهمن از ساعت 16 تا 20 بر پا می‌شود.


این نمایشگاه حاصل « از آنِ خودسازی» 42 هنرمند ایرانی از 43 اثر به سرقت رفته شده تاریخ هنرغرب است، آثاری از کشورهای اسپانیا، ایتالیا، فنلاند، هلند، انگلیس، آمریکا و ... که توسط فاطمه آهــــنکار، بابـــک اســـماعیلی، پونـــه اوشیــــدری، میثــــم بـــرزا، ابـراهیم برفــــرازی، ناصرتیــمورپــور، محســـــن جلیلی، هما حســـــینیان ، هیلدا خیرآبادی، سمیه دادرس، مریم زمردیان، سارا سـامری، ســهند سـرحدی، ســالومه ســوزنچی، ســـپهر سهامی فرد، ســحرسیدنژاد، سیما شـــاهمرادی، الهام شـیروی، جعفر صـادقی، زهــرا طباطبایی ، آیدا عباسی، نرگس فداکـار، ســارا قاضی اسداللهی، سـمیرا قمـری منظر، کاوه کاووســی، مـهرداد کریمی، پـگاه لاری، نیلوفر لهراسبی، مرجان مدنی رزاقی، مهشید مدنی، احمد مرادی، احیا مرادی، ندا مرادی، فربد مرشد زاده، محمد مستان‌دهی، جلال‌الدین مشمولی، مهدی میر بــاقری، وحید میربیگی، سولمـاز نباتی، وانا نبــــی‌پور، هانی نجم ازآن خود سازی شده است.


هیرش خیر، کیوریتور این نمایشگاه در توضیحی برای این رویداد می گوید: « اگر بتوانیم تاریخ هنر را همچون جزیره ای دردل اقیانوس تصور کنیم، آن وقت بی‌شک جایگاه خود -زن و مرد هنرمند شرقی و خاورمیانه‌ای- را می‌توانیم جایی در محیط شرجی و در بیشترین فاصله از مرکز خوش آب و هوا با مراتع حاصل‌خیز جزیره در نظر آوریم. چشم اندازی بی‌نقص و حرمی مقدس که می‌بایست از آن در برابر نگاه و تماس نامحرمان به دقت محافظت شود!


کارنمای گروهی «موزه اشیای مسروقه» فراخوانی است برای از حاشیه به مرکز آمدن در هنگامه خلسه و خلوت. آن وقت که اهالی مرکز در حال قیلوله نیمروزند! اعضای این گروه پاورچین پاورچین درمرتع قدم خواهند زد؛ ولی نه برای تفرج و نظاره و نه حتی برای ستایش و تبرک. بلکه برای یافتن شکاف‌ها و حفره‌های این مرتع والا -اشاره به جاهای خالی آثار مسروقه در تاریخ هنر- برای کاشتن بذری که در جیب اگر دارند. بذری که میوه آن، طعم اقیانوس، بوی آسمان و رنگی از جنون را درهم خواهد آمیخت.»



قابل ذکر است که هر دو نمایشگاه تا 26 بهمن ادامه می‌یابد.


انتهای پیام/

برچسب ها: نمایشگاه
ارسال نظر
قالیشویی ادیب