دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 بهمن 1400 - 22:57
هشدار ترکیه به کشورهای غربی:

درگیری حتی در حد جنگ سرد ویرانگر است

اوکراین را با اظهاراتتان نترسانیدوزیر خارجه ترکیه بر لزوم رعایت جانب احتیاط از سوی کشورهای غربی در اظهاراتشان درباره بحران اوکراین تأکید کرد.
کد خبر : 641178
مولود چاووش اوغلو



به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه بر لزوم رعایت جانب احتیاط از سوی کشورهای غربی در اظهاراتشان درباره بحران اوکراین تأکید کرد.


مولود چاووش‌اوغلو در گفت‌وگو با شبکه سی ان ان ترکیه تأکید کرد: اگر روسیه قصد حمله به اوکراین را دارد این کار هرگز اقدام درستی نخواهد بود، آنکارا آماده حل بحران اوکراین است و ما ترسی نداریم و کشورهای غربی باید در اظهاراتشان تا زمانی که هیچ اشغالگری وجود ندارد، محتاط باشند.


او افزود: اظهارات غربی‌ها موجب ترس و وحشت در اوکراین می‌شود.


وزیر خارجه ترکیه اظهار کرد: ما درباره کمکی که می‌توانیم به شهروندانمان در اوکراین در صورت لزوم، داشته باشیم، صحبت می‌کنیم، ما همچنین از اینکه ۲۵ هزار شهروند ترکیه در اوکراین هستند و نحوه خروج آن‌ها صحبت می‌کنیم.


چاووش‌اوغلو تأکید کرد: روسیه هرگز اقدام به جنگ نخواهد کرد؛ اما از جنبه دیگر آمریکا و کشورهای غربی اطلاعاتی را منتشر می‌کنند که روسیه ظرف دو سه روز آینده به اوکراین حمله خواهد کرد، آنچه برای ما مهم است ممانعت از جنگ است.


او افزود: ما در ترکیه طرفی در درگیری و جنگ و مشکل کنونی نیستیم؛ اما جنگ و درگیری و حتی جنگ سرد یا تنش تأثیری بر همه ما خواهد داشت یعنی بر اقتصاد، امنیت انرژی، گردشگری تأثیر خواهد گذاشت و این مسئله از تمام نواحی مهم است.


انتهای پیام/۴۱۲۹/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته