دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 بهمن 1400 - 08:47

کانادا، استرالیا، نیوزیلند و فنلاند از اتباع خود خواستند اوکراین را ترک کنند

کانادا، استرالیا، نیوزیلند و فنلاند به جمع کشورهایی پیوستند که از اتباعشان خواستند در بحبوحه اوضاع متشنج اوکراین، این کشور را در اسرع وقت ترک کنند.
کد خبر : 640952
اوکراین



به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا از رویترز، ملانی جولی، وزیر امور خارجه کانادا از شهروندانش خواست فوری اوکراین را ترک کنند و گفت: درحالی‌که به همکاری نزدیک با شرکای خود و نظارت بر اوضاع ادامه می‌دهیم، از همه کانادایی‌های ساکن اوکراین می‌خواهم هم‌اکنون این کشور را ترک کنند.


اسکات موریسون، نخست‌وزیر استرالیا نیز از اتباع این کشور خواست اوکراین را ترک کنند و گفت: به تصمیمات اتباع خود احترام می‌گذاریم، اما توصیه ما به آنها بسیار واضح است؛ وضعیت بسیار خطرناک است و برای امنیت خود باید سعی کنند از اوکراین خارج شوند.


دولت نیوزیلند به شهروندان این کشور که در اوکراین هستند، توصیه کرده است تا زمانی که پروازهای تجاری برای بازگرداندن آنها وجود دارد، فوری این کشور را ترک کنند.


فنلاند توصیه سفر به اوکراین را به‌روز کرده است. وزارت امور خارجه فنلاند از اتباع این کشور خواست به دلیل وخیم شدن اوضاع امنیتی و امکان نداشتن پیش‌بینی تحولات آن اوکراین را فوری ترک کنند.


پیش‌تر آمریکا، انگلیس، نروژ، هلند، ژاپن، کره جنوبی و چند کشور دیگر از شهروندان خود خواسته بودند اوکراین را ترک کنند، در حالی که وزارت امور خارجه اردن از اتباعش در اوکراین خواست تا اطلاعات خود را برای ارتباط با آنها ثبت کنند.


آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفت: روسیه نیروهای بیشتری را در مرزهای اوکراین مستقر کرده است و می‌تواند هر لحظه در خاک این کشور مداخله نظامی کند.


روسیه بارها هرگونه برنامه برای حمله به اوکراین را رد و تأکید کرده است تحرکات نیروهای این کشور در داخل مرزهای خود کسی را تهدید نمی‌کند و غرب را مسئول دامن زدن به وضع موجود در این زمینه می‌داند.


انتهای پیام/۴۰۳۳/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته