دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با حضور معاون وزیر نفت

عملیات نصب توربین‌های فاز نخست نیروگاه پتروشیمی دماوند آغاز شد

عملیات نصب توربین‌های ٣ و ٤ فاز نخست نیروگاه پتروشیمی دماوند با حضور معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی آغاز شد.
کد خبر : 64069

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از شانا، دیروز عملیات نصب توربین‌های ٣ و ٤ فاز نخست نیروگاه پتروشیمی دماوند با حضور عباس شعری‌مقدم، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و با هدف افزایش ظرفیت تولید برق به صورت رسمی آغاز شد.


باتوجه به مصارف برق واحدهای داخلی پتروشیمی دماوند شامل چهار ردیف واحدهای هوا، آبگیر، واحد آب، مصارف نیروگاه و نیز مصارف آفسایت طرح دماوند که حدود ٢٥٠ مگاوات است نیاز به نصب دو توربین دیگر برای افزایش توان تولید برق برای واحدهای پیشتاز در فاز ٢ عسلویه (شرکت‌های پتروشیمی مرجان، بوشهر، مروارید، دنا، سبلان و مخازن سبز) که دو سال آینده به ترتیب در مدار تولید قرار خواهند گرفت، مصوب شد.


براساس این گزارش، دو دستگاه توربین ژنراتور گازی مدل V٩٤,٢ پیش از این در پتروشیمی دماوند نصب شده بود که پس از آن قرارداد عملیات خرید، نصب و راه اندازی دو توربین دیگر با ظرفیت‌های مشابه با شرکت مپنا امضا و عملیات حمل و انتقال آن به سایت انجام شده است.


با نصب و راه اندازی توربین‌های ٣ و ٤، ظرفیت تولید اسمی نیروگاه دماوند به ٦٤٨ مگاوات خواهد رسید؛ ظرفیت نهایی نیروگاه دماوند پس از اجرای سه فاز طرح دماوند و نصب ١٢ توربین گازی به حدود ٢ هزار مگاوات خواهد رسید.


بر اساس این گزارش، فاز نخست نیروگاه دماوند با ٩٧ درصد پیشرفت روبروست و بهره‌برداری از پتروشیمی دماوند با توجه به موقعیت خاص آن و وابستگی ٢٤ طرح پتروشیمی در فاز ٢ پارس جنوبی اهمیت بالایی دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته