دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 بهمن 1400 - 22:07
رئیس واحد لارستان مطرح کرد؛

افزایش نشاط دانشجویی با فعالیت خلاقانه باشگاه پژوهشگران

رئیس واحد لارستان گفت: فعالیت خلاقانه باشگاه پژوهشگران و نخبگان این دانشگاه باعث نشاط و پویایی در بین دانشجویان شده است
کد خبر : 640638
مهدی زارع



به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از لارستان در این نشست، مهدی زارع ضمن تشکر از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان جهت برگزاری این جلسه وزین گفت: امروز حلقه‌ی بزرگ مفقوده در مقوله علم و پژوهش ، عدم ارتباط بین پژوهش و صنعت است .


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لارستان متذکر شد: مناطقی که با شتاب بیشتری در مسیر صنعتی شدن گام برداشته‌اند در صورت رعایت مسائل زیست‌محیطی و استانداردهای اخلاقی و اجتماعی،توانسته‌اند علم را به پژوهش پیوند زده و باعث رونق مراکز علمی و آکادمیک نیز و نهایتاً رونق اقتصادی کل منطقه بشوند.


زارع ادامه داد: قطعاً درصورتی‌که مراکز صنعتی در منطقه‌ای قدرتمندانه ظاهر نشود؛ کارهای علمی و پژوهشی هرچقدر هم قوی باشد؛ توانایی اجرایی کردن و عملیاتی کردن آن بسیار پیچیده و سخت خواهد بود.


وی ضمن اشاره به فعالیت‌های باشگاه پژوهشگران و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی لارستان یادآور شد: با استعانت از خداوند منان، باشگاه پژوهشگران و نخبگان ما با رویکردی فعالانه در جذب نخبگان دانشگاهی موفق بوده و اندیشمندان علمی را در حوزه‌ها و سطوح مختلف جهت تحرک، فعالیت و پویایی مورد تشویق و حمایت خود قرار داده است.


وی اظهار کرد: در این باشگاه از دانشجویان خلاق و توانمند تا اساتید نام‌آور حوزه‌های تخصصی در اجرای طرح‌ها، ایده‌ها و برگزاری وبینارها و گردهمایی‌های علمی فعالیت می‌کنند و همین امر مهم باعث نشاط و پویایی در بین جامعه دانشگاهی شده است.


وی در ادامه خاطرنشان کرد: تأکید بر اهمیت و توجه به صنعت و پیوند علم با صنایع، نباید ما را از مقوله علوم انسانی غافل کند چرا که علوم انسانی، مادر تعالی و تکامل هر جامعه‌ای است و بی‌توجهی به آن باعث خسارت‌های جبران‌ناپذیر می‌شود.


این مقام مسئول با بیان این موضوع که اگر در حوزه علوم انسانی بتوانیم جایگاه خود را در شاخه‌های مختلف علوم پیدا کنیم می‌توان آن را به‌عنوان یک موتور محرکه بکار ببریم متذکر شد: فرهنگ‌سازی، جامعه‌پذیری سیاسی و آموزش مستمر نخبگان از وظایف دانشمندان این حوزه علمی است که بی‌توجهی به آن باعث خسارات متعدد در ابعاد مختلف ازجمله حوزه‌های صنعتی، علوم پایه و علوم پزشکی خواهد شد و فعالیت دیگر شاخه‌های علمی را نیز ابتر باقی خواهد گذاشت.


وی در خاتمه سخنان خود توجه هم‌زمان و متوازن به حوزه‌های مختلف علوم را ضروری برشمرده و خواستار توجه به این مهم شد.


در این نشست،معاون استاندار و امام‌جمعه شهرستان ضمن بیان مطالبی حمایت جدی و همه‌جانبه خود از پژوهشگران، محققان، مخترعان و دانشمندان جوان را اعلام داشته و تعامل علمی و دانشگاهی با نخبگان شهرستان را در جهت پیشرفت منطقه مهم دانستند.


به گزارش آنا در این جلسه برخی از کارآفرینان و فعالان کارآفرین و مراکز دانش‌بنیان نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های خود،مشکلات پیش روی فعالیت خود را مطرح کرده و خواستار توجه به آن شدند.


انتهای پیام/۴۱۲۹/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته