دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 بهمن 1400 - 11:24
عمویی در گفت‌وگو با آنا:

مطالبه رفع تحریم‌ها خواسته اصلی مجلس از هیئت مذاکره‌کننده است/نقش تعامل با همسایگان در خنثی‌سازی تحریم‌ها

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مطالبه رفع تحریم‌ها خواسته اصلی مجلس از هیئت مذاکره‌کننده است و در قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در مجلس شورای اسلامی نیز این موضوع مدنظر قرار گرفته است.
کد خبر : 640455
ابوالفضل عمویی نماینده مجلس شورای اسلامی



ابوالفضل عمویی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاست خبرگزاری آنا درباره لغو برخی تحریم‌های هسته‌ای آمریکا، اظهار کرد: این لغو تحریم‌ها ارتباطی به تحریم‌های اصلی ایران ندارد و از لزوم تعهد آمریکایی‌ها برای رفع تحریم‌های ایران نیز نمی‌کاهد، بنابراین از تعلیق تحریم اخیر از سوی آمریکا نباید ذوق‌زده شویم.


وی با بیان اینکه تحریم‌های اصلی مربوط به حوزه اقتصاد هستند، ادامه داد: مطالبه رفع تحریم‌ها خواسته اصلی مجلس از هیئت مذاکره‌کننده است و در قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در مجلس شورای اسلامی نیز این موضوع مدنظر قرار گرفته است.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه امیدواریم نتیجه مذاکرات به نحوی باشد که موجبات انتفاع اقتصادی مردم ایران را فراهم آورد، افزود: هیئت مذاکره‌کننده برای ادامه مذاکرات به وین برگشتند و انتظارمان این است که از موضع اقتدار و حفظ منافع ملی بر خواسته‌های اصولی ایران اسلامی ایستادگی و پافشاری کنند.


عمویی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی در ایران ریشه‌های مختلفی دارد، گفت: بخش زیادی از مشکلات ریشه داخلی و بخشی هم حاصل فشارهای خارجی است.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر اینکه همکاری با کشورهای همسایه و حوزه اوراسیا و آسیا می‌تواند در خنثی‌سازی تحریم‌ها کمک کند، افزود: کشور دو مسیر موازی و همزمان را طی می‌کند، یکی برای رفع تحریم‌ها که در مذاکرات وین دنبال می‌شود و مسیر مهمتر و جدی‌تر بحث خنثی‌سازی تحریم‌ها است که مبنای آن تقویت و حمایت از تولید داخل و شرایط رفع موانع پیشرفت اقتصادی کشور است.


انتهای پیام/۴۱۶۴/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته