دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
طالبی در گفت‌وگو با آنا:

استقلال مقابل پیکان تنبیه نشد/ تیم مجیدی نقایص زیادی دارد

مربی پیشین تیم استقلال گفت: پیکان با وجود فرصت‌های خوبی که داشت برابر استقلال برنده نشد و تیرهای این تیم به سنگ خورد.
کد خبر : 640384
امیر ارسلان مطهری استقلال

ابراهیم طالبی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، با تأکید بر این نکته که استقلال در مصاف با پیکان روز خوبی را سپری نکرد، عنوان کرد: برتری در جام حذفی قواعد خاصی دارد و شاگردان فرهاد مجیدی این بار هم بخت و اقبال یارشان بود تا برنده شوند. همانند دیدار با نود ارومیه که عدم فرصت‌طلبی حریف مانع از حفظ نتیجه‌اش شد و در آخرین لحظات مسابقه به تساوی کشیده شد تا ضربات پنالتی حکم به صعود آبی‌پوشان دهد، پیکان هم فرصت‌سوزی کرد و اجازه داد در روزی که موقعیت‌های بسیار خوبی به دست آورد نام بازنده مسابقه را دریافت کند و از گردونه رقابت‌ها خارج شد. این تیم از موقعیت‌هایی که به دست آورد به درستی بهره نبرد و درخشش علیرضا رضایی درون دروازه استقلال به همراه تیرک دروازه مانع از رسیدن خودروسازان به گل شد تا بر خلاف جریان مسابقه تیم مجیدی برنده شود.


وی ادامه داد: استقلال به دلیل ابتلای بخش عمده‌ای از بازیکنان خود، از شرایط آرمانی به دور بود و طراوت همیشگی در این تیم دیده نشد. آبی‌ها به برتری ۳ بر صفر لیگ برتر توجه کردند و پیکان را حریف سرسختی نمی‌دانستند. برای همین با صلابت بازی نکردند و بعد از آنکه حریف صاحب موقعیت‌هایی شد به خود آمدند تا به گل برسند. اگرچه در ۹۰ دقیقه فرصت آنچنانی نصیب تیم مجیدی نشد اما در ۳۰ دقیقه اضافه همچون بازی قبل با هوادار، امیرارسلان مطهری منجی تیم شد و گل ارزشمندی به ثمر رساند. بعد از گل شاهد نمایش خوبی از استقلال نبودیم. این تیم همانند چند بازی دیگر، رو به بازی تدافعی آورد و به دنبال حفظ تک گل خود بود. در برخی دیدارها مانند مصاف با فجرسپاسی شیراز و آلومینیوم اراک تیم تنبیه شد اما پیکان نتوانست به خاطر درخشش دروازه‌بان آبی‌پوشان و ضربه‌ای که به تیر دروازه خورد به گل برسد تا این بار تیم مجیدی تنبیه نشود و البته یک تیم همیشه خوش‌شانس نیست.


مربی پیشین تیم استقلال خاطرنشان کرد: تیم فرهاد مجیدی در کارهای تدافعی ایرادهای زیادی دارد و اگر این نقیصه برطرف نشود در ادامه فصل اتفاقات خوشایندی برای استقلال رخ نمی‌دهد. در دیدار با هوادار شاهد فروپاشی دروازه آبی‌ها بودیم و پیکان هم حقیقتاً بدشانس بود به گلی نرسید. شاید باور این موضوع که می‌توان به استقلال گل زد در فرصت‌هایی که نصیب بازیکن تیم مجتبی حسینی می‌شد، وجود نداشت و برای همین هم تمامی تیرهای این تیم به سنگ خورد. ناکامی‌های گذشته جلوی فرصت‌طلبی بازیکنان پیکان را گرفت اما قرار نیست بازیکنان دیگر تیم‌ها از موقعیت‌هایی که برابر استقلال به دست می‌آورند به سادگی بگذرند و اگر نقایص سازمان دفاعی تیم مجیدی رفع نشود بدون تردید این تیم در مسابقات بعدی با مشکل مواجه می‌شود. باید روی برنامه‌های دفاعی کار کرد و استقلال در دفاع تیمی و فردی بهبود پیدا کند تا به رقبا کمتر فرصت گلزنی بدهد.




بیشتر بخوانید:





طالبی با اشاره به خریدهای فرهاد مجیدی در نقل و انتقالات نیم‌فصل اظهار کرد: صالح حردانی بازی‌های خوبی برای فولاد خوزستان انجام داده و با توجه به حضورش در تیم ملی، قطعاً مهره به درد بخوری است و اتفاقاً استقلال در پست وینگر راست به بازیکنی با توانمندی‌های حردانی نیاز داشت. عزیزبک آمانوف تا حدود زیادی ناشناخته است اما مجیدی از نزدیک بازی او را دیده و شناخت مناسبی از این بازیکن دارد. استقلال به هافبک خلاق و بازی‌ساز نیاز داشت و این بازیکن ازبکستانی می‌تواند نقش سازنده‌ای داشته باشد. آبی‌پوشان در برنامه‌های تهاجمی فاقد بازیکنی بودند که بتواند در دقایق مختلف آهنگ بازی را تغییر دهد و این مسئولیت بر عهده آمانوف گذاشته شده است. البته فاصله میان خطوط تیم باید کم شود چون در بازی با پیکان این فاصله میان خط دفاعی با خطوط میانی و تهاجمی دیده شد و اتفاقاً پیکان از این خلأ صاحب فرصت‌های زیادی شد اما موفق به استفاده نشد تا بازنده زمین باشد.


انتهای پیام/۴۰۴۸/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته