دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 بهمن 1394 - 16:41

برای نخستین بار در تاریخ، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی به ایران می‌آید

دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد که پارک جئون هی در حال بررسی سفر به ایران است.
کد خبر : 64027

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از شینهوا، در حالی که تحریم‌های بین‌المللی علیه تهران پس از اجرایی شدن توافق جامع هسته‌ای برداشته شده است، دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی روز چهارشنبه اعلام کرد، پارک جئون هی در حال بررسی سفر به ایران است.


جئونگ یئون گوک، سخنگوی ریاست جمهوری کره‌جنوبی، به خبرنگاران گفت، وی اطلاع پیدا کرده که پارک در حال بررسی سفر به ایران است.


جئونگ از بیان جزئیات بیشتر در این باره خودداری کرد و افزود: زمان و دیگر جزئیات این سفر بعد از قطعی شدن سفر اعلام خواهد شد.


در صورت قطعی شدن این سفر، این اولین دیدار یک رئیس‌جمهور کره جنوبی از ایران خواهد بود.


بر اساس گزارش‌های خبری، بررسی سفر پارک به تهران پس از آن اغاز شده است که تهران در جولای سال گذشته (تیرماه 1394) با قدرت‌های جهانی توافق کرد تا برنامه هسته‌ای خود را محدود کند و در مقابل تحریم‌ها علیه این کشور برداشته شد.


اکثر تحریم‌های ایران برداشته شده یا در حال برداشته شدن است و این شرکت‌های بین‌المللی را تشویق می‌کند تا وارد بازار 80 میلیون نفری این کشور نفت‌خیز شوند.


انتظار می‌رود پارک در جریان سفر به ایران، ضمن دیدار با حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران با وی درباره همکاری‌های اقتصادی دوجانبه و ورود شرکت‌های کره‌ای به بازار این کشور گفت‌و‌گو کند.





انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب