دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
منافی در گفت‌وگو با آنا:

گل‌محمدی پاسخگوی نفرات جذب شده باشد/ درویش پرسپولیس را متحول نکرده است

مربی پیشین تیم پرسپولیس گفت: یحیی گل‌محمدی باید در مورد نفراتی که جذب تیمش شده پاسخگو باشد چون برخی از آنها در اندازه پرسپولیس نیستند.
کد خبر : 640241
لوسیانو پریرا مهدی شیری پرسپولیس فولاد خوزستان



جواد منافی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، شکست پرسپولیس در سوپرجام را به دلیل مشکلات عدیده سرخپوشان دانست و عنوان کرد: از ابتدای فصل مسائل مختلفی به تیم فشار آورده و پس از دیدار با فولاد خوزستان در هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال ایران، دامنه اعتراضات کادر فنی و بازیکنان افزایش یافت. متأسفانه مدیران خوبی برای پرسپولیس انتخاب نشده‌اند و تیمی که پنج فصل متوالی قهرمان لیگ برتر شده و فاتح چهار سوپرجام بوده به غیر از قهرمانی‌های اخیر در جام حذفی و دو نایب قهرمانی آسیایی، کماکان درگیر کمبودها و نواقص متعددی است. پرداختن به این مسائل باعث ایجاد حاشیه می‌شود و تیم را از فضای آرمانی دور می‌کند. بعد از بازی با فولاد، سرمربی تیم استعفا کرد و بازیکنان هم دو روز تمرین نکردند. تا زمانی که یحیی گل‌محمدی بازگردد تمرینات با آرامش دنبال نشد و تنها یک شرط سرمربی اجرایی شد و دیگر شروط یا اجرا نشد یا ناقص به مرحله اجرا درآمد.


وی افزود: عدم آرامش همیشگی و ناآمادگی روحی مانع از آن شد تا شاهد بازی خوبی باشیم. غیبت اجباری میلاد سرلک، مهدی ترابی، سیامک نعمتی، احسان پهلوان و عیسی آل کثیر شرایط را به سود فولاد کرد. برنامه این تیم بازی بسته و استفاده از ضدحملات و ضربات ایستگاهی بود. در نهایت هم روی ضربه کرنر گل زد و در ادامه بازی تدافعی را سرلوحه قرار داد. شاگردان جواد نکونام با پرس روی توپ اجازه طراحی حمله را به بازیکنان پرسپولیس ندادند. برنامه‌ریزی منسجمی هم برای خروج از این وضعیت وجود نداشت. تک فرصت‌ها هم به هدر رفت و مهم‌ترین موقعیت نصیب مهدی عبدی شد اما او در اندازه‌ای که بتواند در لحظات حساس بازی‌های بزرگ باشد نبوده و اگرچه گل‌های مهمی زده اما فرصت مسجل گلزنی را به هدر داد. 10 نفره شدن هم مزید بر علت شد تا تنها گل فولاد جبران شود و سوپرجام پس از چهار قهرمانی متوالی از دست برود.


پیشکسوت تیم پرسپولیس با اشاره به خریدهای این فصل پرسپولیس بیان کرد: نفراتی که جذب شده‌اند اصلاً در اندازه تیم نیستند. پرسپولیس باید بازیکنانی در سطح ملی داشته باشد اما مهره‌هایی که به تیم اضافه شدند در حد و اندازه تیم نیستند و نه تنها کمکی نکرده‌اند بلکه باری روی دوش هم‌تیمی‌های خود هستند. بدون تردید در این زمینه سرمربی تیم باید پاسخگو باشد چون بازیکنانی که انتظارت را برآورده نکردند بدون موافقت وی جذب نشدند. ضمن اینکه حفظ برخی بازیکنان با توجه به عملکردشان لزومی ندارد. البته کادر مدیریتی هم باید پاسخگو باشد و سرمربی تیم به این موضوع که موفق به جذب نفرات مدنظرش نشده اشاره کرده است. با وجود تمامی مشکلات پرسپولیس در کورس قهرمانی لیگ برتر و جام حذفی قرار دارد اما دیدار با فولاد در سوپرجام ثابت کرد تیم باید تقویت شود و دلیل آن مصدومیت‌ها و محرومیت‌هایی است که می‌تواند در بازی‌های مهم غیبت مهره‌های مهمی را به همراه داشته باشد.


وی خاطرنشان کرد: مدیران قبلی باعث شدند بدهی‌های متعددی ایجاد شود و پس از آنکه پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه دو مرتبه به خاطر گابریل کالدرون و کریستین اوساگونا بسته و باز شد، این بار بدهی به باشگاه پدیده و علیرضا بیرانوند مانع باز مانده پنجره شده است. چند روز دیگر فرصت نقل و انتقالات به پایان می‌رسد و رقبا نفرات مدنظرشان را جذب کرده‌اند. پرسپولیس تنها یک دروازه‌بان گرفته و علت جذب او بدقولی نسبت به بوژیدار رادوشویچ بوده تا به طرز عجیبی باشگاه را ترک کند و در آینده نه چندان دور حکم قطعی او هم به دست باشگاه می‌رسد. رضا درویش هم در کسوت مدیرعامل نتوانسته تحول مهمی ایجاد کند در حالی که مصطفی آجورلو در همین مدت برخی از مشکلات استقلال را برطرف کرد. هنر مدیرعامل نجات تیم از دردسرهای مختلف است و درویش فرصت چندانی برای اثبات خود ندارد.




بیشتر بخوانید:





منافی درباره صحبت‌های بیرانوند در مورد علت شکایت از پرسپولیس و اینکه او به باشگاه اجازه داده قرارداد دو بازیکن تاجیکستانی ثبت شود و بعد پنجره نقل و انتقالات بسته شده، تصریح کرد: کادر مدیریت باشگاه باید بهترین شکل مدیریتی را برای حل بدهی‌های گذشته به کار می‌گرفت. علیرضا بیرانوند مطالباتی دارد و چون از پرسپولیس به سطح اول فوتبال ایران و اروپا رسیده، امکان مصالحه با وی وجود داشت. متأسفانه کدخدامنشی در زمان کالدرون و اوساگونا صورت نگرفت تا آنها مبالغ به مرتب بالاتری را دریافت کنند و بعد رضایت دهند. این اشتباه درباره بیرانوند هم رخ داده و پیش از وی هم در مورد باشگاه پدیده شاهد چنین موضوعی بودیم. پرسپولیس به مدیری نیاز دارد که علاوه بر ارتباطات خوب برای حل مشکلات مالی در مواقع بحرانی هم بتواند شاکیان را راضی کند تا با تأخیر مطالبات خود را دریافت کنند.


انتهای پیام/۴۰۴۸/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته