دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

جشنواره فیلم فجر، بهار فرهنگ و هنر است/ همه مردم ایران باید از عدالت فرهنگی برخوردار شوند

محمدمهدی اسماعیلی معتقد است که جشنواره فیلم فجر، بهار فرهنگ و هنر است؛ همه مردم ایران حق دارند که از عدالت فرهنگی برخوردار شوند.
کد خبر : 639942
هفتمین روز چهلمین جشنواره فیلم فجر



به گزارش خبرنگار حوزه سینمایی گروه فرهنگ خبرگزاری آنا، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از خانه چهلمین جشنواره فیلم فجر (برج میلاد) در جمع خبرنگاران، گفت:‌ من امسال چند فیلم از جشنواره را دیدم و بازهم در روزهای آینده خواهم دید. بودجه جشنواره جمع‌بندی می‌شود و به‌صورت شفاف، دقیق و رسمی در حوزه اطلاع‌رسانی اعلام خواهد شد. امسال بودجه‌ای را به‌صورت ویژه در اختیار اهالی سینما برای تولید در حوزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی قرار دادیم. البته از همه فضای کار و فیلم‌هایی با مضامین اخلاقی و نزدیک به سبک زندگی ایرانی نیز حمایت می‌کنیم. در کنارش اولویت حوزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی است زیرا که زندگی هر فرمانده شهیدی که در دفاع مقدس به تصویر کشیده می‌شود خودش آموزش سبک زندگی است.


وی افزود:‌ برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نظام موضوعی اهمیت دارد؛ که تلاش شده همه ژانرها را در فضای متناسبی پوشش داده شوند. همان‌طور که در جشنواره امسال تقریبا از همه ژانرها نمونه‌ای وجود دارد.


اسماعیلی درباره مجوز اکران ۲۲ فیلمی که به جشنواره راه پیدا کرده، اظهار کرد:‌ در جشنواره تلاش بوده که فیلم‌ها با نظارت‌های مربوطه وارد جشنواره شود تا بعد از آن بتوانند در بحث شورای نمایش هم مورد تاییدقرار گرفته و در صحنه اکران قرار گیرند.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره اینکه برای اولین بار فیلم‌های جشنواره با سینما سیار در بخش‌های محروم و روستاها نیز رفته، بیان کرد:‌ شعار دولت مردمی عدالت فرهنگی بوده است. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر این کلیدواژه به‌صورت جدی در بخش‌های مختلف تاکید دارد. این وزارت به‌صورت متمرکز از مرکز اعتبارات خود هزینه کرده و در همه مراکز استان‌ها حتی برخی شهرستان‌ها به‌صورت سیار امکان اکران فیلم‌های جشنواره را فراهم کرده است. جشنواره فیلم فجر، بهار فرهنگ و هنر است؛ همه مردم ایران حق دارند که از عدالت فرهنگی برخوردار شوند.


انتهای پیام/۱۱۰‏‏/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته