دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 بهمن 1394 - 13:58
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده:

جایگاه زنان در برنامه ششم توسعه متفاوت است

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: رویکرد برنامه ششم توسعه به جایگاه زنان نسبت به برنامه های قبلی متفاوت است.
کد خبر : 63978

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، شهیندخت مولاوردی روز چهارشنبه در حاشیه مراسم افتتاح بازارچه خیریه انجمن زنان دیپلمات‌های وزارت امورخارجه در سخنانی درباره جایگاه زنان در لایحه برنامه ششم توسعه افزود: در این برنامه تفاوت رویکرد نسبت به برنامه‌های قبلی دیده می‌شود.


وی ادامه داد: دولت لایحه و احکامی را برای اجرای برنامه ششم توسعه تدوین کرده است که این احکام نیاز به مجوز مجلس شورای اسلامی دارد.


معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده تاکید کرد: ماده 26 لایحه برنامه ششم توسعه، چهارچوب‌ها و مسیر حرکت ما در امور زنان در پنج سال آینده مشخص شده و دولت قرار است برنامه مفصلی در این خصوص به دستگاه‌ها ابلاغ کند.


مولاوردی تصریح کرد: این برنامه‌ها در ابعاد مختلف با هدف توانمندسازی زنان تدوین شده است.


وی خاطرنشان کرد: در لایحه برنامه ششم توسعه اهداف کمی در تمام حوزه‌ها تعریف شده است و ما در سند پشتیبان ملزم به ارایه اهداف کمی شده‌ایم تا در پایان برنامه قابل اندازه گیری باشد.


هشتمین بازارچه خیریه زنان دیپلمات‌های وزارت امور خارجه امروز با حضور معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده در دفتر مطالعات سیاسی و بین الملل وزارت امور خارجه افتتاح شد.


عواید حاصله از بازارچه خیریه انجمن زنان دیپلمات‌های وزارت امور خارجه صرف اموری همچون کمک به ساخت مدرسه در مناطق محروم، حمایت از زنان سرپرست خانوار، کمک رسانی به زلزله زدگان اهر و ورزقان، کمک تحصیلی به دانش آموزان محروم و کمک به مراکز بهزیستی می شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته