دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 بهمن 1394 - 13:56
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی مطرح کرد؛

ترک تحصیل نیمی از دانش‌آموزان به دلیل مشکلات اقتصادی

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه نیمی از دانش آموزان به دلیل مشکلات اقتصادی ترک تحصیل می‌کنند، گفت: مشکلات اجتماعی، مهاجرت، طلاق و اعتیاد والدین از سایر دلایل شایع ترک تحصیل دانش آموزان است.
کد خبر : 63977

به گزارش گروه اجتماعی آنا، علی باقرزاده در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: نتایج تحقیق انجام شده در سال گذشته روی 600 دانش آموز ترک تحصیل کرده نشان می‌دهد، علت 50 درصد ترک تحصیل دانش آموزان مشکلات اقتصادی خانواده‌ها عنوان شده است.


رئیس سازمان نهضت سوادآموزی، افزود: از این آمار 35 درصد نیز به دلیل مشکلات اجتماعی، مهاجرت، طلاق و اعتیاد والدین و 15 درصد نیز به دلیل دسترسی نداشتن به مدرسه، مسایل فرهنگی از جمله ازدواج، ممانعت خانواده از ادامه تحصیل بازمانده‌اند.


وی با بیان اینکه اکنون نرخ با سوادی در گروه سنی 10 تا 49 ساله 97 درصد است، عنوان کرد: بر اساس آمار سرشماری نفوس و مسکن در سال 1390، 9 میلیون و 700 هزار بی‌سواد و 11 میلیون کم سواد هستند که 9 میلیون نفر از افراد کم سواد دارای تحصیلات سوم راهنمایی و مابقی زیر دیپلم هستند.


رئیس سازمان نهضت سوادآموزی،خاطرنشان کرد: بیشترین افراد شاغل در بخش تولید، کشاورزی، کارگری و اصناف را بی‌سوادان و کم سوادان تشکیل می‌دهند و افراد تحصیل کرده عمدتا بیکار و در انتظار مشاغل ادارای هستند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته