دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 بهمن 1400 - 17:39

انتقاد روسیه از جنگ رسانه‌ای واشنگتن علیه مسکو

سفیر روسیه در واشنگتن، ادعای آمریکا مبنی بر برنامه‌ریزی مسکو برای انجام عملیات نظامی ساختگی اوکراین علیه دونباس را رد کرد و آن را بخشی از جنگ رسانه‌ای علیه کشورش ارزیابی کرد.
کد خبر : 639603
آنتونوف



به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا از تاس، آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا گفت: ادعاهای آمریکا مبنی بر برنامه‌ریزی روسیه برای "عملیات پرچم دروغین" (عملیات ساختگی) در اوکراین بخشی از جنگ اطلاعاتی علیه روسیه است.


وی افزود: «این دروغ‌ها بخشی از جنگ اطلاعاتی علیه روسیه است. از چند ماه پیش، واشنگتن تمام جهان را با ادعاهایی مبنی بر اینکه اوکراین قربانی "تجاوز روسیه" می‌شود، برانگیخته است. به همین منظور برای متقاعدشدن بیشتر افکار عمومی، استفاده از "نشت" برخی اطلاعات بی‌اساسی برجسته‌سازی شد.»


وی تأکید کرد: "من می‌خواهم بدون قید و شرط اطمینان دهم که روسیه قصد حمله به کسی را ندارد. ما به روابط حسن هم‌جواری با مردم برادر اوکراین نیاز داریم."


به گفته آنتونوف، انتشار ادعاهای نادرست مبنی بر اینکه روسیه در حال برنامه‌ریزی یک "عملیات پرچم دروغین" در اوکراین است، ممکن است به‌عنوان یک حقه برای اقدامات احتمالی نیروهای مسلح اوکراین علیه دونباس به کار گرفته شود.


وی تأکید کرد: «ما اقدامات کنونی ایالات‌متحده در مورد ارسال سلاح به اوکراین را اشتباه و بسیار خطرناک می‌دانیم. با این کار، ایالات‌متحده از یک گروه ملی‌گرا در کی‌اف حمایت می‌کند که هر کاری انجام می‌دهد تا جمعیت روس‌زبان را به یک اقلیت تحت تعقیب تبدیل کند.»


انتهای پیام/۴۱۵۵/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته