دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا بررسی می‌کند؛

طغیان مجیدی این بار علیه تیم ملی/ حرمت امامزاده را باید متولی نگه دارد

فرهاد مجیدی از زمانی که وارد عرصه مربیگری شده بارها با اظهارنظرهای خام و ناپخته‌اش برای خودش و تیمش حاشه‌ساز شده است.
کد خبر : 639455
فرهاد مجیدی گابریله پین



به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، فرهاد مجیدی یک چهره کاملا شناخته شده برای اهالی فوتبال است، خیلی‌ها او را از همان دوران جوانی که در تیم بهمن شکوفا شد و در استقلال اوج گرفت و با درخشش در تیم‌های اماراتی توانست به یکی از چهره‌های شاخص در فوتبال آسیا تبدیل شود، می‌شناسند. فوتبالی‌ها خوب می‌دانند روحیه حساس و شخصیت نابالغ مجیدی هرگز به وی اجازه نداد بتواند در تیم ملی جایگاهی مناسب پیدا کند و بارها و بارها اردوی تیم ملی را به حالت قهر ترک کرد.


مجیدی در دوران بازیگری‌اش همواره با مربیان خود به مشکل برمی‌خورد و تنها جایی که توانست مدت زیادی دوام بیاورد در فوتبال امارات بود. هر چند نوع خوشحالی‌های بعد از گلش در تیم‌هایی چون العین و الوصل هنوز از اذهان هواداران پاک نشده است.


شماره 7 محبوب استقلالی‌ها از وقتی که وارد عرصه مربیگری شد خیلی بیشتر از دوران بازیگری‌اش پاسخگوی رسانه‌ها شد و همین مسئله کمک کرد تا اهالی فوتبال خیلی بهتر از قبل با خصوصیات اخلاقی او آشنا شوند.


هنوز دو روز از سرمربیگری مجیدی در استقلال نگذشته بود که او (بعد از بازی تیمش با صنعت نفت آبادان) داور مسابقه را متهم به اشتباه عمدی کرده و قهرمانی‌های پرسپولیس را ناپاک خواند. همین اظهارنظر او باعث شد هواداران پرسپولیس خیلی زود علیه وی جبهه بگیرند. در ادامه مجیدی مدتی را سکوت کرد اما باز هر از چندگاهی به داوری‌ها و موفقیت‌های تیم رقیبش تاخت تا نشان دهد همچنان موضعش را حفظ کرده است.


همان طور که انتظار می‌رفت مجیدی با مدیران استقلال هم سازش نداشت و در همین سه چهار سال اخیر با مدیرعاملانی چون امیرحسین فتحی، احمد سعادتمند، احمدرضا مددی در استقلال شدیدا به مشکل خورد و چند باری هم قهر کرد. او با تعدادی از بازیکنان تیمش از جمله محمد دانشگر، فرشید باقری، بابک مرادی، امیر ارسلان مطهری، سید حسین حسینی، رشید مظاهری و ...نیز مشکلاتی پیدا کرد که برخی از آنها در نهایت تصمیم به جدایی گرفتند.


مجیدی فقط علیه سرمربی تیم ملی صحبت نکرده بود که این اتفاق هم دیروز رخ داد تا نشان دهد حتی در زمانی که تیمش هم خوب نتیجه می‌گیرد غیر قابل پیش‌بینی است. اصلا کاری به این نداریم که سرمربی تیم ملی کیست و چه شخصیتی دارد، بلکه جایگاه سرمربی تیم ملی مهم است که باید مورد احترام همه سرمربیان لیگ برتر باشد. اگر این جایگاه توسط این افراد زیر سوال برود قطعا سنگ روی سنگ بند نخواهد شد و هر فردی در هر جایگاهی به خودش اجازه می‌دهد به سرمربی تیم ملی بی‌احترامی کند.


بیشتر بخوانید:


آقای اسکوچیچ انگیزه بهترین بازیکن تیمم را کشتید!/در این زمین نمی‌شد فوتبال بازی کرد


احضار فرهاد مجیدی به کمیته انضباطی فدراسیون


شاید دوستدارن مجیدی این باور را داشته باشند که او می‌خواسته از بازیکن تیمش دفاع کند اما با نوع گفتار و کلماتی که مجیدی در مصاحبه دیشبش به کار برد او نه تنها کمکی به سیاوش یزدانی نکرد بلکه جایگاه او را نزد ملی‌پوشان و رقبایش در تیم ملی پایین آورد. وقتی تیم ملی با بهترین آمار در گلزنی و گل‌های خورده توانسته راهی جام جهانی شود دلیل ندارد مجیدی عملکرد مدافعان تیم ملی را زیر سوال برده و یزدانی را یک سروگردن از آنها برتر بداند.


در فوتبال حرفه‌ای و لیگ‌های معتبر دنیا حتی یکبار هم پیش نیامده که سرمربی تیم باشگاهی به خودش اجازه دهد این چنین علیه سرمربی تیم ملی و تصمیمات فنی‌اش موضع‌گیری کند به این منظور که از بازیکن تیمش دفاع کرده باشد. دراگان اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی این حق را دارد که ترکیب خط دفاعی‌اش را خودش انتخاب کند و قرار نیست مجیدی و امثال او بخواهند در این موارد دخالت داشته باشند. اگر هم قرار است نظری داشته باشد باید در کمال احترام باشد نه به کار بردن این جمله که « یک انگشت پای دفاع تیم من می‌ارزد به همهمدافعان تیم ملی».


مجیدی با صحبت‌های اخیرش نه تنها فضای مثبت حاکم بر فوتبال ایران را بعد از صعود مقتدرانه به جام جهانی، بر هم زد بلکه برای خودش و همچنین استقلال حواشی جدیدی را ایجاد کرد.


در حال حاضر از کمیته انضباطی فدراسیون انتظار می‌رود در مقابل این اتفاق واکنش نشان داده و با فرد خاطی برخورد جدی کند تا من بعد شاهد اظهارنظرهای اینچنینی نباشیم.


انتهای پیام/ 4146





انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته