دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 بهمن 1400 - 22:13
کولیوند:

ایران و ترکیه تیم‌های مشترک هلال‌احمر تشکیل می‌دهند

رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران در ارتباط ویدئوکنفرانس با همتای ترکیه‌ای خود بر تشکیل تیم قوی از اعضای جمعیت‌های ملی منطقه برای پیشبرد اهداف بشردوستانه در این منطقه تأکید کرد.
کد خبر : 639121
4444



به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا، رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران در ارتباط ویدئوکنفرانس با همتای ترکیه‌ای خود بر تشکیل تیم قوی از اعضای جمعیت‌های ملی منطقه برای پیشبرد اهداف بشردوستانه در این منطقه تأکید کرد.


عصر امروز پیرحسین کولیوند و کریم کینیک روسای جمعیت‌های ملی ایران و ترکیه به‌صورت ویدئوکنفرانس با هم دیدار و گفت‌وگو کردند.


در ابتدای این دیدار رئیس جمعیت هلال‌احمر ترکیه با اشاره به سیل اخیر در استان‌های جنوبی ایران گفت: گزارش‌ها حاکی از توان و ظرفیت بالای هلال‌احمر ایران در پاسخگویی به حوادث بود و من به شما و تیم قوی‌تان تبریک می‌گویم که با چنین قدرتی در راه خدمت‌رسانی به مردم تلاش می‌کنید.


در ادامه رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران با اشاره به حوادث جوی ماه اخیر در ایران گفت: خوشبختانه با حضور به‌موقع و تلاش شبانه‌روزی امدادگران، جوانان و داوطلبان خدمت‌رسانی خوبی به مردم گرفتار در سیل و برف و کولاک شد و ما تا زمانی در مناطق دچار آسیب آرامش برقرار شود در کنار مردم هستیم این مسئله موجب افزایش احساس رضایت‌مندی مردم و ارتقای سرمایه اجتماعی هلال‌احمر شد.


کولیوند با اشاره به راه‌اندازی خانه‌های هلال در تمامی روستاها برای توسعه آموزش‌ها افزود: به دنبال راه‌اندازی شهرک مجازی آموزشی هستیم تا تمام قشرها بتوانند در این فضا آموزش‌های همگانی و تخصصی را فرا بگیرند.


رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به همکاری فعالانه و مؤثر در موضوع مقابله با کووید ۱۹ با نهادهای حوزه سلامت خاطر نشان کرد: ایران و ترکیه مرزهای مشترک زیاد دارند و سالانه تعداد زیادی مسافر از این مرزها در رفت‌وآمد می‌کنند. پیشنهاد می‌شود که برای کنترل اصولی و پیشگیری از کووید ۱۹ اقدامات مشترکی ازجمله داشتن مراکز پی سی آر مطمئن برای اعتباربخشی به این آزمایش‌ها داشته باشیم.


وی با تأکید بر اشتراکات دو جمعیت ملی خاطر نشان کرد: با روحیه مودت و همکاری و تشکیل یک تیم قوی با حضور جمعیت‌های ملی همسایه می‌توانیم کارهای بزرگی را انجام دهیم تا فدراسیون و کمیته صلیب سرخ توجه بیشتری به منطقه ما داشته باشند و موضوعاتی که برای ارتقای کشورهای منطقه نیاز است باهم پیش ببریم.


کولیوند در این دیدار ویدئوکنفرانسی پیشنهاد داد که زمینه همکاری‌های مشترک دو جمعیت ملی در قالب تفاهم‌نامه آماده شود و در اردیبهشت سال آینده و هم‌زمان با صدسالگی جمعیت هلال‌احمر در تهران این تفاهم‌نامه به امضای طرفین برسد که این پیشنهاد با استقبال همتای ترکیه‌ای مواجه شد.


کریم کینیک رئیس جمعیت هلال‌احمر ترکیه گفت: ایران و ترکیه فرهنگ و جغرافیای مشترکی دارند و من در سفری که سال‌های پیش به این کشور داشتم ظرفیت‌های این کشور و نقاط مشترکات را از نزدیک دیدم و بسیار علاقه‌مند به توسعه همکاری‌ها هستم.


وی با اشاره به فعالیت‌های هلال‌احمر کشورش در کشورهای سوریه، یمن، افغانستان و ... افزود: در بخش بشردوستانه هلال‌احمر ایران در سطح جهانی جایگاه خوبی دارد و ما خواستار همکاری بیشتر با این جمعیت هستیم تا کارهای ارزشمندی را انجام بدهیم.


انتهای پیام/۴۱۲۹/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته