دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 اسفند 1393 - 15:29

دانشگاه آزاد و آب منطقه‌ای کرمانشاه تفاهم‌نامه علمی، آموزشی و تحقیقاتی امضا کردند

دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه و شرکت آب منطقه‌ای استان به منظور مشارکت و بهره گیری متقابل از توانایی‌های علمی، تحقیقاتی و آموزشی، همچنین در راستای گسترش ارتباط دانشگاه با بخش‌های مختلف صنعتی استان کرمانشاه، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.
کد خبر : 6390

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، اهداف تفاهم نامه علمی، آموزشی و تحقیقاتی، علاوه بر توسعه همکاری‌های متقابل دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه و شرکت آب منطقه‌ای استان، تبادل دانش فنی و تجارب عملیاتی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی در دانشگاه با حضور استادان و صاحب نظران و ارائه دروس اختیاری برای کار‌شناسان دارای صلاحیت شرکت آب منطقه‌ای در دانشگاه است.


انجام طرح‌های تحقیقاتی مرتبط به منظور پاسخ به برخی پرسش‌های کلیدی در حوزه‌های مختلف کاری شرکت از سوی دانشگاه، برگزاری نشست‌ها، همایش‌ها و گردهمایی‌های تخصصی به فراخور نیاز‌های طرفین از دیگر اهداف این تفاهم نامه همکاری به شمار می‌رود.


زمینه‌های همکاری نیز بر اساس نشست‌های علمی مشترک از جمله برگزاری سمینار، طرح‌های تحقیقاتی و...، ارائه خدمات علمی و آزمایشگاهی مورد نیاز، تبادل اسناد و مدارک و استفاده از تجهیزات تحقیقاتی مشترک است.









انجام طرح‌های تحقیقاتی مرتبط به منظور پاسخ به برخی پرسش‌های کلیدی در حوزه‌های مختلف کاری شرکت از سوی دانشگاه، برگزاری نشست‌ها، همایش‌ها و گردهمایی‌های تخصصی به فراخور نیاز‌های طرفین از اهداف این تفاهم نامه همکاری به شمار می‌رود



رئیس واحد کرمانشاه و دبیر هیئت امنای استان با ابراز امیدواری از توسعهٔ همکاری میان این دانشگاه با بخش‌های مختلف صنعتی استان، گفت: با توجه به اینکه، کیفی سازی آموزش و تحقیقات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی، همواره مورد تاکید دکتر میرزاده است، بنابراین، یکی از هدف گذاری‌های واحد کرمانشاه به عنوان بزرگ‌ترین مجتمع آموزش عالی حضوری در غرب کشور بر همین اساس برنامه ریزی شده است.»


دکتر نوذر قنبری افزود: از آنجایی که تامین منابع آب، یکی از ضرورت‌های امروز کشور محسوب می‌شود و مباحث و مشکلات زیست محیطی نیز دغدغه دیگر مسوولان به شمار می‌رود، بر این اساس، استفاده از پتانسیل‌ها و امکانات دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه می‌تواند تاثیر بسزایی در مرتفع کردن بخشی از مشکلات استان در این راستا باشد.


وی افزود: تعداد ۳۴ هزار دانشجو در سطح دانشگاه های آزاد اسلامی استان کرمانشاه تحصیل می‌کنند. با برگزاری همایش‌ها و سمینار‌ها و آموزش‌های مختلف داشجویان به عنوان سفیران علمی و فرهنگی جامعه در راستای اطلاع رسانی و انعکاس صحیح در مصرف بهینه آب حایز اهمیت و موثر است.


مدیر عامل آب منطقه‌ای استان کرمانشاه در حاشیه این نشست گفت: عرصه علم و عمل هموراه کار آمد‌تر است بر این اساس، ما باید در کنار هم باشیم و بسیاری از فرصت‌ها و نیاز‌های دانشگاه در بخش صنعت است و این تعامل می‌تواند برای توسعهٔ کشور موثر باشد.


مهندس کیاست امیریان افزود: امروزه نگاه‌ها در ایران از مدیریت ساخت و ساز به مدیریت تقاضا بر منابع آب است. باید روند کاهش منابع آب را مدیریت کنیم و این تفاهم نامه همکاری پل ارتباطی خوبی ایجاد می‌کند و امیدوارم این مهم به عنوان یک فرصت برای مجموعهٔ آب منطقه‌ای و یک امکان برای همکاری بیشتر محسوب شود که امروزه توجه به بحث‌های زیست محیطی یکی از دغدغه‌های مسوولان کشور و جامعه است.


جلسه این تفاهم نامه با حضور دکتر قنبری رئیس واحد کرمانشاه، مهندس امیریان مدیر عامل آب منطقه‌ای استان و جمعی از معاونان، مدیران و کار‌شناسان برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته