دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 بهمن 1400 - 09:29

دانشجوی واحد علوم و تحقیقات پژوهشگر برتر جایزه خیام شد

دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات در چهارمین جشنواره ملی و دومین جشنواره بین‌المللی تألیفات برتر علمی، جایزه ویژه خیام به عنوان پژوهشگر برتر انتخاب شد.
کد خبر : 638909
واحد علوم و تحقیقات



به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از واحد علوم و تحقیقات، دانشجوی دکتری تخصصی معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، در چهارمین جشنواره ملی و دومین جشنواره بین‌المللی تألیفات برتر علمی، جایزه ویژه خیام به عنوان پژوهشگر برتر انتخاب شد.


بر اساس این گزارش، اثر ارسالی رضوانه منصوری با عنوان «تبیین معیارها و شاخص‌های طراحی معماری مرکز فرهنگی معاصر، به منظور برگزاری آیین‌های ملی و مذهبی ایران (در جهت تقویت تعاملات اجتماعی و ایجاد تداعی خاطر در مخاطبان)»، در چهارمین جشنواره ملی و دومین جشنواره بین‌المللی تألیفات برتر علمی برگزیده شد.


منصوری با اشاره به اینکه این پژوهش با هدف تعیین معیارها و شاخص‌هایی تبیین شده است، خاطر نشان کرد: رعایت اولویت‌بندی آن در معماری مراکز فرهنگی معاصر ضمن در نظر گرفتن شاخص‌های هویت و فرهنگ مختص به ایران، می‌تواند پاسخگوی نیازهای اجتماعی انسان باشد. همچنین دربرگیرنده‌ جنبه‌های روانی فرد در ایجاد تداعی خاطر او از فضای معماری شود.


وی افزود: هر پدیده‌ای دارای دو جنبه ادراکی و ساختاری است. جنبه ساختاری ساده، هویدا و فارغ از تعلقات فرهنگی و اجتماعی قابل شناسایی است، در حالی که جنبه ادراکی نه تنها پیچیده و غیرآشکار، بلکه تنیده شده در مناسبات فرهنگی و متاثر از عوامل متعدد اجتماعی و فردی است. در این اثر به صورت اختصاصی به رعایت تناسبات هندسی و طلایی و اصول مرتب با آن در طراحی معماری پرداخته شده که خود مولفه‌ی بسیار موثر و مهمی در شکل‌گیری تعاملات فرد با فضای انسان ساز است.


دانشجوی دکتری تخصصی معماری واحد علوم و تحقیقات تصریح کرد: در این اثر، حقوق روانی، فیزیکی و اجتماعی افراد در فضای فرهنگی مورد بررسی و تبیین قرار گرفته تا در شکل‌گیری افق دید شفاف یک معمار راهگشا باشد.


گفتنی است، این پژوهش با رویکردهای تخصصی در واحد علوم و تحقیقات، در قالب رساله دکتری رضوانه منصوری با راهنمایی فرح حبیب و مشاوره آزاده شاهچراغی از اعضای هیئت‌علمی این واحد در دست انجام است.


انتهای پیام/۴۱۶۷/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته