دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 بهمن 1400 - 21:18
پوتین:

ناتو روسیه را فریب داد

رئیس‌جمهور روسیه در مورد پاسخ آمریکا به تضمین‌های امنیتی به روسیه گفت : به ما قول داده شده بود که ناتو حتی یک اینچ هم به سمت شرق پیشروی نکند اما آن‌ها ما را فریب دادند.
کد خبر : 638856
ولادیمیر پوتین



به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در مورد پاسخ آمریکا به تضمین‌های امنیتی به روسیه گفت : به ما قول داده شده بود که ناتو حتی یک اینچ هم به سمت شرق پیشروی نکند اما آن‌ها ما را فریب دادند.


پوتین در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از دیدار با ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان اعلام کرد: مشخص است که نگرانی‌های اساسی روسیه از سوی ناتو نادیده گرفته شده است.


وی گفت: در واکنش غرب به پیشنهادات امنیتی روسیه شاهد توجه کافی به سه درخواست اصلی از جمله عدم گسترش ناتو نبوده‌ایم.


رئیس‌جمهور روسیه با بیان اینکه اوکراین برای ایالات متحده تنها ابزاری برای بازدارندگی روسیه و تلاش برای کشاندن روسیه به یک درگیری مسلحانه است؛ افزود: برای جلوگیری از توسعه منفی رویدادهای پیرامون اوکراین که روسیه نیز خواهان آن است، باید منافع همه را در نظر گرفت و راه حلی پیدا کرد.


پوتین اظهار امیدواری کرد که در نهایت راه حلی برای مسئله تضمین‌های امنیتی پیدا شود، اما هنوز گفتن آن که دقیقاً چه خواهد بود، دشوار است.



پوتین افزود: روسیه در حال بررسی دقیق پاسخ‌های آمریکا و ناتو در خصوص تضمین‌های امنیتی است.


به گفته وی، ناتو به حق کشورها برای انتخاب آزادانه اتحادها اشاره می کند، اما در عین حال تلاش می کند تا امنیت یک نفر را «به هزینه دیگران» تقویت کند.


او گفت: «اما فقط این نیست که به کسی حق بدهیم که آزادانه نحوه تضمین امنیت خود را انتخاب کند. بخش جدایی ناپذیر دوم می گوید که نمی توان اجازه داد که امنیت کسی به قیمت امنیت سایر کشورها تقویت شود.»


انتهای پیام/۴۱۲۹/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته