دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 بهمن 1394 - 09:55

حاجی دلیگانی خبر داد؛ نمایندگان مجلس قصد دارند برنامه تقدیمی دولت را تکمیل کنند/ احتمال تمدید برنامه پنجم توسعه

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس گفت: بررسی برنامه تقدیمی دولت در دستور کار کمیسیون تلفیق برنامه قرار دارد، بسیاری از نمایندگان معتقدند حال که دولت تصورش این است که باید برنامه را خودش تنظیم کند و به مصوبه مجلس نیازی نیست، باید خودمان در مجلس برنامه را تکمیل کنیم.
کد خبر : 63864

حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره انتقادها به برنامه ششم توسعه که دولت ارائه کرده است، اظهار کرد: بسیاری از نمایندگان در دوره‌های قبلی مجلس بودند و تجربه کافی برای نوشتن برنامه دارند و به خوبی می‌توانند از عهده آن برآیند.


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: مرکز پژوهش‌ها، دیوان محاسبات به کمک نمایندگان آمده‌اند و با توجه به ضعف‌ها و قوت‌های برنامه پنجم برنامه ششم توسعه را تدوین خواهیم کرد.


حاجی‌دلیگانی ادامه داد: نمایندگان تأکید دارند که در برنامه ششم توسعه نگرانی و دغدغه‌های مردم در اقتصاد و فرهنگ و سیاست باید مورد توجه قرار گیرد.


وی گفت: دولت اگر می‌خواست برنامه بدهد تاکنون برنامه داده بود. دولت باید قبل از بودجه سال 95 برنامه ششم توسعه را ارائه می‌داد و این توجیه دولت که بودجه سال 95 بر اساس برنامه پنجم است چراکه قوانین بودجه‌ای مشتق‌شده از برنامه پنج‌ساله بلندمدت است و برای بودجه سال 95 برنامه بلندمدت تدوین شده است.


این نماینده مجلس تأکید کرد: دولت در ارائه برنامه ششم توسعه فقط 30 حکم داده است و ما این اختیار را داریم که از این احکام چیزی را کم کنیم یا قسمت‌هایی به آن اضافه کنیم.


حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد: البته اگر در زمان تصویب بودجه سال 95 فرصت نکنیم که برنامه ششم توسعه را کامل کنیم ممکن است برنامه پنجم توسعه را برای چند ماه تمدید کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب