یک کارشناس اقتصادی: برندسازی مشترک با سرمایهگذاران خارجی شرط اصلی توسعه صنعتی کشور است
محمود دودانگه در گفتوگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه بنگاهها و کشورهای خارجی علاقهمند به استفاده حداکثری از بازار بزرگ ایران و منطقه هستند، افزود: بهترین گزینه برای بنگاههای خارجی این است که سهم قابل توجهی از بازار ما را در اختیار خود بگیرند.
وی ضمن تاکید بر اینکه حضور بنگاههای خارجی در کشور باید با نگاه سرمایهگذاری مشترک باشد، اظهار کرد: نکتهای که باید مورد توجه مسئولان و تصمیمگیران در این حوزه قرار گیرد، این است که سرمایهگذاری، انتقال تجربه و فناوریهای جدید به کشور باید با تمرکز بر تولید محصولات با برند مشترک باشد.
دودانگه تصریح کرد: اگر هدفگذاری، چارچوب فکری و منطق تصمیمگیری ما منطبق با الگوی یادشده باشد، طبیعتاً حضور سرمایهگذاران خارجی در کشور مفید خواهد بود.
این کارشناس اقتصادی ادامه داد: شرایط یادشده میتواند تاثیر مثبت و سازندهای بر روند توسعه صنعتی کشور داشته باشد و همچنین روند توسعه فضای رقابتی و صادرات غیرنفتی کشور را تسریع کند.
وی تاکید کرد: در صورتی که نگاه ما صرفاً بر این مبنا باشد که تعاملی شکل گرفته است و روند تجاری طی شود، شرایط به نفع اقتصاد کشور نخواهد بود و با چارچوبهای اقتصاد مقاومتی سازگار نیست.
دودانگه خاطر نشان کرد: اکنون اگر تصمیمی گرفته یا سیاستگذاری میشود باید در چارچوب و منطق اقتصاد مقاومتی باشد که آن نیز تاکید و تمرکز بر تولید داخل با نگاه به بیرون و حضور در بازارهای جهانی است.
انتهای پیام/