دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 بهمن 1400 - 16:31

لگوهای عجیبی که نمیدانید تا بحال وجود داشته اند!

لگو همان اسباب بازی مشهور دانمارکی است که در معنای لغوی آن در زبان دانمارکی به معنای درست و خوب بازی کردن می باشد اما این بازی فکری هیجان انگیز امروزه دیگر از مرزهای آن کشور هم فراتر رفته و به یک وسیله سرگرمی محبوب جهانی تبدیل شده است. رفته رفته تنوع این اسباب بازی با افزایش تقاضای مردمی بسیار افزایش یافت.
کد خبر : 638473
رپرتاژ




به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا  لگو همان اسباب بازی مشهور دانمارکی است که در معنای لغوی آن در زبان دانمارکی به معنای درست و خوب بازی کردن می باشد اما این بازی فکری هیجان انگیز امروزه دیگر از مرزهای آن کشور هم فراتر رفته و به یک وسیله سرگرمی محبوب جهانی تبدیل شده است. رفته رفته تنوع این اسباب بازی با افزایش تقاضای مردمی بسیار افزایش یافت. سپس بعد از آن، لگوها از روی شخصیت های مشهور مانند اونجر، بتمن ، جوکر، دیزنی، هری پاتر، استار وارز، مارول ، دزدان دریایی کارائیب و… ساخته شد و مورد استقبال قرار گرفت؛ به طوری که می توان مطابق هر سن و سلیقه ای لگو مورد علاقه خود را پیدا کرد.


حال با تمام این تنوع گسترده بازهم تنوع این محصولات رو به زیاد شدن است به همین دلیل در سال های اخیر نمونه های عجیب غریب آن پا به جهان واقعیت گذاشت و از تخیل طراح متولد شد تا شرکت های ساخت لگو بتوانند محصولات خاص و منحصر بفرد خود را در میان رقبای خود رونمایی کنند.

لگو یا دست مصنوعی؟


شاید برایتان جالب باشد که این اسباب بازی محبوب پای خود را فراتر از تجربه سرگرمی و بازی گذاشته و آمده تا کمک دست انسان هایی باشد که از نعمت دستان قدرتمند محروم اند. به نقل از پیویو ، دیوید آگیلار، پسر ۱۸ ساله آندورایی ( کشوری میان فرانسه و اسپانیا ) که به طور مادرزادی با یک دست و بازو ناقص متولد شده بود ، محدودیت خود را به فرصت تبدیل کرد و در جهان درخشید!


اولین پروتز دستی که دیوید ساخت ، توانایی مقاومت در برابر فشار را نداشت و حدود ۱۰ سال زمان برد تا ابزار و مهارت و تجربه لازم برای ساخت یک پروتز لگویی راحت و مناسب را به دست آورد. دیوید اولین مدل پروتز بازوی خود را با نام MK۱ فقط طی ۵ روز ساخت که یک نمونه کامل بود و دیوید می‌توانست حتی از آن برای شنا کردن هم استفاده کند زیرا توانایی حرکت و تحرک بیشتری را داشت. اما دیوید تصمیم گرفت که با ارتقا آن اقدام به ساخت پروتز دومش موسوم به MK۲ کرد که شامل یک باتری با توانایی خم و راست کردن آسان تر آرنج مصنوعی است.


بزرگترین لگو۲۰۲۱


لگو جذاب کولوسئوم یا کلوسیوم که برگرفته از یک تماشاخانه در شهر روم در ایتالیا است که بزرگترین تماشاخانه در امپراتوری روم بوده‌ و ظرفیتی میان ۵۰ تا ۸۰ هزار ورودی داشته است.

لگوهای عجیبی که نمیدانید تا بحال وجود داشته اند!


هم طرفداران لگو و هم علاقه مندان به تاریخ، برای چشیدن طعم تاریخ ایتالیا نیازی به سفر کردن به آن ندارند، زیرا این مدل لگو یک بازسازی واقعی از کولوسئوم قدرتمند است. به نقل از پیویو ، Rok Zgalin Kobe ، طراح این مجموعه شگفت انگیز، اظهار داشت: “یکی از بزرگترین چالش ها و یکی از مهم ترین چیزها انتقال یاد بود کولوسئوم به شکل لگو بود. من احساس کردم که این مدل باید یک ویژگی معماری خاص را به نمایش بگذارد.


“برای دستیابی به آن، مدل با استفاده از اثر اغراق عمودی ساخته شده است. بنابراین سطح مقطع بسیار تندتر از ساختار واقعی است. امیدواریم مردم از طریق تجربه ساخت مدل الهام بگیرند تا در مورد مدل اصلی بیشتر بیاموزند.”


این اسباب بازی با مدل حماسی بازآفرینی سه داستان مجزا از کولوسئوم را به نمایش می‌گذارد که تمام جزئیات این مجموعه با دقت طراحی شده است تا به کولوسئوم واقعی منطبق باشد – از جمله داشتن ۸۰ ” دنده” در جایگاه تماشاگران (تعداد دقیق مشابه نمونه اصلی) و داشتن سه رنگ مختلف آجر برای تکرار ستون های مختلف و طراحی قدیمی و باستانی بودن این بنای تاریخی ۲۰۰۰ ساله!



لگو شخصیت



بعد از چیدمان آجره های ساختنی که همان پایه و اساس روال تمام لگوها هستند ، لگو های عروسک نیز وارد رقابت بین طرفداران انواع مختلف لگو شد که بعدها مینی فیگور لگو یا آدمک لگو شخصیت نام گرفت. این لگوها که ابتدا ایده آن از روی شخصیت های محبوب جهانی ساخته شد. بسیار مورد توجه دوستداران کوچک و بزرگ لگو قرار گرفتند به طوری که آن ها اغلب ترجیح میداند به جای خرید عروسک از خود فیگور ها که طراحی ای مشابه لگو داشتند در چیدمان اسفاده کنند و دنیای مکعبی شکل بازی خود را وسیع تر کنند.


بعد از آن انواع مختلف لگو شخصیت بازار خرید اسباب بازی را به دست گرفت که در نهایت در نوع جدید پک های ان علاوه بر لگو از مینی فیگور نیز استفاد می شود.

لگو غیرمتعارف با اثر « موج بزرگ »


جامپی میتسویی (Jumpei Mitsui) ، هنرمند خلاق ژاپنی که با استفاده از ابزار و مواد غیرمتعارف در آثار هنری خود استفاده می کند. او به عنوان یکی از طراحان حرفه ای لگو ، مجسمه ها را با لگوهای کوچک و رنگارنگ می سازد که آثار بی نظیری را خلق کرده است.او در ابتدا برای خلق چنین آثار قوی ای مشغول به خواندن مقالات دانشگاهی و کتاب های زیادی درباره حرکت موج های قوی و غول پیکر کرد و به تماشای فیلم و مستندهای علمی درباره حرکات امواج دریا و اقیانوس ها پرداخت. سپس با اتود زدن طرح نهایی خود به این سازه منسجم رسید.


لگوهای عجیبی که نمیدانید تا بحال وجود داشته اند!


میتسوی یک نسخه برجسته سه بعدی با مقیاس بزرگ از نقاشی کاتشوشیکا هوکوسای
(Katsushika Hokusai) نقاش معروف ژاپنی با عنوان “موج بزرگ” را با ۵۰۰۰۰ آجره های بلوکی تکمیل کرده است. در این نقاشی، موج بزرگی دیده می‌شود که به قایق‌ها در نزدیکی ساحل استان کاناگاوای ژاپن تنه می زنند. در نهایت این اثر فوق العاده زیبای هنری را در موزه هانیکو اوزاکا در معرض دید تمام مردم قرار دادند.



انتهای پیام/ ر





انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته