دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 بهمن 1400 - 02:53

تخفیف ساخت‌وساز برای ایثارگران، نخبگان تهرانی در نظر گرفته می‌شود

شورای شهر تهران ،لایحه اصلاحیه مصوبه نحوه محاسبه عوارض ساختمانی مبتنی بر ارزش مکانی املاک مورد بررسی قرار گرفت .
کد خبر : 638330
ساخت مسکن



به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا، شورای شهر تهران ،لایحه اصلاحیه مصوبه نحوه محاسبه عوارض ساختمانی مبتنی بر ارزش مکانی املاک مورد بررسی قرار گرفت .


در این لایحه سعی شده است عوارض ۱۴۰۱ واجد مفادی باشد که به تسهیل در ساخت‌وساز کمک می‌کند .


به همین دلیل در این لایحه، تهران به ۵ پهنه تقسیم شده است ، پهنه کاملاً برخوردار ،برخوردار ،نیمه برخوردار ،نسبتاً برخوردار و کم برخوردار که در سه پهنه پایینی درصد افزایش عوارض میل به صفر می‌کرد و در برخی نقاط حدود ۵ درصد و در پهنه‌های بالاتر بیشتر و متوسط حدود ۱۷ درصد رشد عوارض داشته‌ایم .


از انجا که ۶۰ درصد شهر تهران زیر ۱۰ درصد افزایش عوارض ساختمانی دارد در این لایحه تلاش شده ساخت‌وساز در قسمت‌های میانی و جنوبی شهر رونق گیرد .


گفتنی است به استناد اظهارات معاون شهرسازی شهردار در این لایحه برای اقشار تأثیرگذار از جمله نخبگان کشوری ، زنان سرپرست خانواده ، خانواده شهدای مدافع سلامت ،خانواده شهدای آتش‌نشان ،افراد دارای معلولیت ، خانواده شهدا و ایثارگران و جانبازان ، خانواده‌هایی که سه یا بیش از سه فرزند زیر ۲۰ سال دارند در نظر گرفته شده که در زمین‌های ۵۰۰ متر ،۲۰ درصد تخفیف عوارضی و در زمین‌های بالای هزار متر ۱۰ درصد تخفیف عوارضی پیش‌بینی شده است .


انتهای پیام/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته