دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
حاشیه‌های روز ششم جشنواره تئاتر فجر

مسجدجامعی در نمایش چمران و بی‌نظمی در سالن اصلی

ششمین شب از اجراهای سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر فجر با حواشی چون میزبانی از مسئولان، تاخیر در اجراها و همچنین رضایت نداشتن مخاطبان از اجرای برخی نمایش‌ها همراه بوده است.
کد خبر : 63831

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، نمایش «تکه‌های سنگین سرب» کاری از ایوب آقاخانی که شب گذشته ساعت 18 در تالار چهارسو روی صحنه رفت میزبان رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و احمد مسجدجامعی، عضو شورای شهر تهران بود.


برخی از تماشاگران این اثر نمایشی معتقد بودند با این‌که هدف از اجرای این اثر روایت بخشی از زندگی شهید چمران است اما در مواجهه با این نمایش، مخاطب آنچنان که باید با شخصیت شهید چمران آشنا نمی‌شود.


این اثر نمایشی که پیش از این به اجرای عمومی در آمده و مورد توجه مسئولان و مدیران زیادی قرار گرفته است.


احمد سالک رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با حضور در تالار چهارسو از بررسی بودجه تئاتر در هفته آینده خبر داد.


وی در سخنانش با بیان این‌که کمیسیون فرهنگی مجلس سعی در بسط و گسترش زیرساخت‌های فرهنگی کشور دارد که هنر ( تئا‌تر، شعر، ادبیات، سینما و ...) نیز بخشی از آن است، به تصمیم کمیسیون فرهنگی مبنی بر تامین نیاز حوزه فرهنگ و هنر اشاره کرد.



تاخیر در اجراهای تالار اصلی


نمایش «ازدواج آقای می‌سی‌سی‌پی» عنوان اثر نمایشی شب گذشته تالار اصلی تئاترشهر بود که براساس جدول جشنواره باید در دو ساعت 18 و 20:30 روی صحنه می‌رفت.


اجرای اول این اثر نمایشی با 15 دقیقه تاخیر و اجرای دوم آن با 25 دقیقه تاخیر آغاز شد. تالار اصلی تئاترشهر در هر دو اجرای این نمایش، به‌دلیل استقبال مخاطبان صندلی خالی نداشت به طوری‌که برخی از تماشاگران با نشستن بر روی پله‌های تالار این نمایش را دنبال کردند.


با باز شدن درهای سالن تماشاگران علاقه‌مند به این اثر به سمت ورودی سالن اصلی هجوم آوردند و بدون توجه به شماره صندلی‌ها در هر ردیفی مستقر شدند که همین امر کار مسئولان سالن را دشوار کرد و باعث ایجاد هرج و مرج و همچنین تاخیر بیشتر در آغاز اجرا شد.


احسان فلاحت پیشه با اجرای نمایش «ازوداج آقای می‌سی‌سی‌پی» تمهید فاصله‌گذاری برشتی را با شکلی کمیک ارائه کرد که مورد استقبال و رضایت تماشاگران قرار گفت.


اولین نوبت اجرای این اثر مورد بررسی داوران جشنواره تئاتر فجر قرار گرفت. احسان فلاحت پیشه در پایان اجرای اول این نمایش با حضور بر روی صحنه از حاضران در سالن، بخاطر بی‌نظمی و اشکالات اجرا پوزش خواست.


حسین مسافر آستانه و حمید پورآذری از جمله مخاطبان این نمایش بودند.



نارضایتی مخاطبان از «صبح بخیر»


نمایش «صبح بخیر» که به کارگردانی سیروس همتی در تالار قشقایی روی صحنه رفت، نتوانست رضایت تماشاگرانش را جلب کند.


نمایش «صبح بخیر» که فضایی مابین واقعیت و خیال دارد، درباره فرمانده‌ای بود که شب عملیات در منطقه صفر مرزی صدای آوازی آزارش می‌دهد. وی سربازی را مامور می کند که این صدا را شناسایی و نابود کند. سرباز برای نابود کردن عامل این جنگ روانی و مولد صدا راهی می‌شود و برای او اتفاقات بسیار عجیبی رخ می‌دهد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته