دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 بهمن 1400 - 16:27
جهان‌بین:

اقدامات سازنده و عملیاتی برای تبیین و نهادینه کردن ارزش‌های انقلاب اسلامی صورت می‌گیرد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال فعالیت‌های نمایشی و پرسروصدا نیستیم، بلکه به دنبال اقدامات سازنده و عملیاتی برای تبیین و نهادینه کردن ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هستیم.
کد خبر : 638264
image-20220130161435-1.jpeg



به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، سیزدهمین جلسه شورای سیاست‌گذاری حوزه شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز با حضور دکتر فرزاد جهان‌بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی و به‌منظور ادامه بررسی و جمع‌بندی محتوی کتاب درسی آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس برگزار شد.


جهان‌بین در این جلسه با بیان اینکه سرعت تحولات در جامعه چشمگیر است، گفت: در برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات فرهنگی باید متناسب و همگام با تغییرات و تحولات در جامعه پیش برویم و از آن غافل نشویم و باید به فعالیت‌هایمان سرعت در عین کیفیت ببخشیم چراکه دیگران منتظر ما نمی‌مانند.


وی تقویت روحیه ایثار و شهادت در بین جوانان و جامعه را از مهم‌ترین اقدامات لازم و ضروری دانست و افزود: حیات جمهوری اسلامی ایران به حفظ ارزش‌های دفاع مقدس، روحیه ایثار و شهادت بستگی دارد و لذا مهم‌ترین وظیفه و رسالت دانشگاهیان ایجاد و افزایش روحیه ایثار و شهادت در کشور است.


جهان‌بین ادامه داد: روحیه جهادی لزوماً با دانش منتقل نمی‌شود، بلکه مربی متعهد، دلسوز و توانمند است که در ایجاد و تقویت این روحیه در دانشجویان نقش چشمگیری دارد. کلاس‌های درس حفظ محور نباشد، بلکه باید چارچوب تحلیلی به دانشجو ارائه شود.


معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: باید به‌جای استاد نگاه مربی‌گری داشته باشیم و شبکه مربیان دفاع مقدس ایجاد کنیم. نگاه ما استاد دانشجویی نیست، بلکه مربی متربی است. در انتخاب اساتید دفاع مقدس باید حساسیت داشته باشیم و شاخص‌ها را به‌دقت رعایت کنیم.


جهان‌بین در پایان تأکید کرد: معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال فعالیت‌های نمایشی و پرسروصدا نیست، بلکه به دنبال اقدامات سازنده و عملیاتی برای تبیین و نهادینه کردن ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.


در ادامه این جلسه محتوی کتاب درسی آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس با حضور اعضا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


لازم به ذکر است در این جلسه سیدرضا موسوی‌نیا نماینده حوزه ریاست، روابط عمومی و امور استان‌ها، معصومه آباد، آقای عظیم عظیم پور، مؤمنی شریف و علیرضا زارع از اعضای شورا و سراج، سردار مهران طهماسبی و سردار کارگر به‌عنوان میهمان این جلسه حضور داشتند.


انتهای پیام/۴۰۴۰/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته