رویترز از احتمال دیدار خودروسازان فرانسوی با هیئت ایرانی خبر داد
به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا به نقل از رویترز، روحانی این هفته برای اولین بار پس از برداشته شدن تحریم ها، همراه با هیئتی متشکل از وزرا و مدیران تجاری ایران به دیدار ایتالیا و فرانسه رفت.
به دنبال علاقه ایران برای ترمیم شرایط اقتصادی خود، انتظار میرود در این دیدار، قراردادها و توافقهای زیادی در بخشهای مختلف به ارزش بیلیونها دلار بسته شود.
پیش از انجام این سفر، حسن روحانی دوشنبه در تلویزیون ایران اعلام کرد انتظار میرود موافقت هایی با رنو و پژو به دست بیاید.
رئیس جمهوری ایران به اینکه قراردادهای مهمی در حوزه خودرو آماده شده است اشاره کرد و احتمال داد که در این سفر قراردادهای رنو و پژو به امضاء برسد.
شبکه پرستیوی ایران در روز یکشنبه هم اعلام کرد که پژو و ایرانخودرو احتمالا سرمایه گذاری مشترک 500میلیون دلاری برای تولید خودروهای پژو 2008، پژو 208 و پژو 301 در ایران را نهایی کردهاند.
پژو سیتروئن، پرفروش ترین خودروساز اروپایی در سالهای پیش از تحریم در ایران، از ابراز نظر در مورد این نشست احتمالی با هیئت ایرانی برای بررسی جزئیات در مورد تولید خودرو در خاک این کشور خودداری کرد.
سخنگوی این شرکت گفت: گفتوگو ها در حال انجام است و ما در طی این مرحله هیچ اظهار نظری نخواهیم کرد.
پژو در حال تلاش برای مذاکره با شریک خود و بزرگترین خودروساز ایرانی است تا شاید این شریک ایرانی، کنار کشیدن پژو به دنبال تحریم ها در سال 2011 را فراموش کند.
این شرکت پس از گذشتن از شرایط ورشکستگی در تلاش برای گسترش فروش خود در خارج از اروپا است. به همین دلیل بازپسگرفتن بازار ایران برای پژو امری حیاتی است.
این شرکت فرانسوی اخیرا اعلام کرده است که روی بازار ایران برای فروش سالیانه 400هزار دستگاه خودرو تا سال 2020 حساب کرده است.
در همین حال، منبعی نزدیک به شرکت رنو روز دوشنبه اعلام کرد این شرکت در تلاش است تا در این هفته حداقل یک تفاهم نامه برای بازاریابی خودروهای خود، با یکی از خودروسازان ایرانی، سایپا و ایرانخودرو امضاء کند.
رنو در حال حاضر مونتاژ کردن خودروهای مدل پایه «ساندرو» را برای به روز کردن مدل «لوگان» در ایران آغاز کرده است. این شرکت هم چنین قصد دارد مدل هایی مثل خودروی کوچک «کلیو» و کراساور شهری «کپچر» را به بازار ایران معرفی کند.
رنو و پژو در نبرد برای فتح بازار خودروی ایران تنها نیستند و آنطور که مشخص است خودروسازانی مانند فولکسواگن و دایملر هم در حال تلاش برای ورود به بازار ایران هستند.
«تیری کوزاک» رئیس بخش فروش رنو نیز هفته گذشته گفته بود: بازار ایران پتانسیل رسیدن به فروش سالیانه 1.5 تا 2 میلیون دستگاه را دارد.
انتهای پیام/