دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 بهمن 1400 - 11:49
رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران مطرح کرد؛

الزام شهرداری به شناسایی دکل‌های مخابراتی فاقد مجوز

احمد صادقی گفت: شهر در حال حاضر دچار یک آلودگی بصری و انتشار امواج ناشی از رشد بی‌رویه دکل‌ها است و شهرداری باید نسبت به شناسایی و اقدام قانونی در خصوص ساماندهی دکل‌های فاقد مجوز حداکثر طی سه ماه آینده اقدام کند.
کد خبر : 638161
دکل مخابراتی



به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا، احمد صادقی در صحن جلسه علنی شورا و در راستای بررسی لایحه شهردار تهران در خصوص «اصلاحیه مصوبه نحوه محاسبه و دریافت عوارض صدور مجوز نصب و نظارت دوره ای بر دکلها و آنتن‌های مخابراتی در شهر تهران» گفت: همکاران عزیز و اصحاب رسانه مستحضر باشید که شهر در حال حاضر دچار یک آلودگی بصری و انتشار امواج ناشی از رشدونمو بی‌رویه دکلها است و این در حالی است که خیلی از این دکلها شناسایی نشده و بدون مجوز ماندهاند. لذا پیشنهاد میشود در متن اضافه گردد که شهرداری مکلف است به شناسایی فوری و اقدام قانونی در خصوص ساماندهی دکلهای فاقد مجوز حداکثر طی سه ماه آینده و بانک اطلاعاتی به روز و بر خط دکلهای شهر تهران را ایجاد کند.
در نهایت این پیشنهادات به تصویب رسید.


رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورا همچنین در این جلسه و در بررسی لایحه شهردار تهران در خصوص" تعیین نرخ عوارض پارک حاشیه‌ای" گفت: پیشنهاد میشود شهرداری با مشارکت بخش خصوصی نسبت به هوشمندسازی پارک حاشیه ‌ای بدون حضور عامل انسانی و جمعآوری سیستم فعلی که با تردد خودرو پلاکخوان گردشی موجب آلودگی هوا و اعترض شهروندان شده است اقدام کند.


وی گفت: در این سیستم با استفاده از فناوری روز نظیر اینترنت اشیا و هوش مصنوعی قابلیت رزرو جای پارک برای شهروندان در سامانه تهران من فراهم شود تا ضمن ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری موجبات رضایت شهروندان را نیز فراهم آورد.


صادقی همچنین در این جلسه و در جریان بررسی لایحه «اصلاحیه مصوبه نحوه محاسبه عوارض ساختمانی مبتنی بر ارزش مکانی املاک در شهر تهران» پیشنهاد داد: شهرداری مکلف است نسبت به برخط کردن کامل و هوشمند سازی تمامی عوارض حوزه شهرسازی و درج بارکد در تمامی فرم های اعلام وصول عوارض تا حداکثر یک فروردین ۱۴۰۱ اقدام کند و صدور عوارض غیر سیستمی و بدون بارکد تخلف محسوب شود. این پیشنهاد نیز به تصویب رسید.


انتهای پیام/۴۱۷۴/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته